ژنرال آمریکایی: داعش می‌کوشد خلافت خودخوانده‌اش را در افغانستان گسترش دهد

ژنرال جان نیکولسن گفت: تروریست‌های داعش می‌کوشند خلافت خودخوانده خود را در افغانستان گسترش دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت اینترنشنال بیزینس تایمز، ژنرال جان نیکولسن -- یکی از فرماندهان ارشد آمریکا در افغانستان – گفت: تروریست‌های داعش پس از حملات به مقر این گروه در سوریه و عراق، می‌کوشند با جذب نیروهای تازه از ازبکستان و پاکستان، خلافت خودخوانده خود را در افغانستان گسترش دهد. 

بر این اساس، نیکولسن در مصاحبه با شبکه ان بی سی نیوز از کابل گفت: درحال حاضر شاهدیم که تروریست‌های داعش بر روی استقرار خلافت خودخوانده خود در افغانستان موسوم به خلافت خراسان تمرکز کرده‌اند. 

این ژنرال آمریکایی افزود: بیشتر مردم افغانستان مخالف شبه نظامیان داعش هستند. با این وجود،این گروه تروریستی از سال 2014 قلمروی قابل توجهی در سوریه و عراق به عنوان بخشی از هدفش برای ایجاد حکومتی جهانی تصاحب کرده است. نزدیک یک هزار تروریست داعشی در منطقه ننگرهار افغانستان و در مرز مشترک با پاکستان که پرمنفذ است گرد هم آمده‌اند. 

نیکولسن تاکید کرد: ما به همراه شرکای افغان خود می‌توانیم قلمروی تروریست‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم و تلفات سنگینی به تروریست‌ها وارد کنیم و سرکردگانشان را به هلاکت برسانیم. احتمالاً نیاز است پست‌های مرزی ( در مرز پاکستان) را افزایش دهیم. 

در ادامه این مطلب آمده است: تعداد زیادی از این تروریست‌ها پیش‌تر سابقه عضویت در طالبان را داشته‌اند. با این وجود، رهبران طالبان و القاعده مخالف داعش هستند. 

این مطلب در پایان مدعی است: در دو هفته گذشته ائتلاف بین المللی آمریکا علیه داعش اقدام به بمباران موصل کرد که در پی آن 772 تروریست کشته شده‌اند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار