کرمان؛

تشدید برخورد باخرده فروشان و سوداگران موادمخدر

رئیس دادگستری شهرستان بم گفت: پیشگیری از وقوع جرم از وظایف و رسالت های قوه قضائیه به موجب قانون اساسی می باشد.

تشدید برخورد باخرده فروشان و سوداگران موادمخدربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مصطفی عارف کیا گفت : ناهنجاری های اجتماعی و در راس آنها جرایم ناشی از علل و عوامل مختلفی می باشند که اساس و سلامت خانواده و اجتماع را به خطر انداخته و هزینه های فراوان و جبران ناپذیری را بر نهادهای اجتماعی تحمیل می نماید.

وی افزود : در بین این علل و عوامل آسیب های اجتماعی هستند که نه تنها بستر وقوع جرایم را فراهم می نمایند بلکه از علل و عوامل اصلی وقوع جرایم و تحقق خسارت های اجتماعی می باشند.

وی خاطر نشان کرد : در راستای تحقق رسالت پیشگیری از وقوع جرم و سلامت اجتماع با کاهش آسیب های اجتماعی، ستاد پیشگیری از وقوع جرم شهرستان با بررسی موضوعات مختلف فراوانی جرایم حوزه استحفاظی و مسائل اولویت دار که در وقوع جرایم نقش داشته را شناسایی و اقدامات لازم صورت پذیرفته است.

این مقام قضائی تصریح کرد:وقوع اکثر جرائم ناشی از ناآگاهی،بیکاری و بی توجهی مرتکبین به ارزش ها و هنجارهای اجتماعی می باشد که در این راستا مسئولین قضایی در اسرع وقت و با جدیت تمام با رعایت موازین قانونی و سیاست های کلی قوه قضائیه با مرتکبین برخورد نموده اند.

وی از تشدید برخورد با توزیع کنندگان،خرده فروشان و سوداگران موادمخدر الی الخصوص مواد مخدر صنعتی و تحت کنترل قراردادن اشخاص سابقه دار در سطح شهرستان خبر داد وافزود: در این خصوص اقدامات لازم در جهت جمع آوری افراد معتاد و ولگرد سطح شهر و معرفی این افراد به مراکز ترک اعتیاد با همکاری فرماندهی انتظامی و اداره بهزیستی بم صورت پذیرفته است

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.