نمودار رشد علمی جهان اسلام که دچار افت شده بود در حال حاضر خیزشی رو به صعود را طی می‌کند و جوایزی همچون جایزه مصطفی (ص) در این امر بی‌تأثیر نبوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی زرافشان معاون آموزش متوسطه‌ آموزش و پرورش در خصوص نقش جوایز علمی همچون جایزه مصطفی (ص) برای ایجاد انگیزه در دانشمندان گفت: برگزاری جایزه‌هایی مثل جایزه مصطفی (ص) به رشد توسعه علمی کشور کمک فراوانی می‌کند و از آنجایی که این جایزه وجه بین‌المللی دارد هدف آن ارتقا علمی جهان اسلام است.


وی ادامه داد: شناسایی دانشمندان برتر جهان اسلام و معرفی آن‌ها و اهدای جوایز از جمله کارهایی است که جایزه مصطفی (ص) در راستای ارتقای علم و فناوری گام برداشته است.


زرافشان تأکید کرد: جایزه مصطفی (ص) و امثال آن به شتاب علمی کشور کمک می‌کند و با شناسایی دانشمندان و معرفی آن‌ها به عنوان افراد برگزیده در حوزه علم و فناوری شتاب علمی کشور رو به صعود است.


معاون آموزش متوسطه اظهار کرد: جایزه مصطفی (ص) یکی از فعالیت‌هایی است که در کشور انجام می‌شود و بخشی از شرکت‌کننده‌های آن دانش آموزان هستند و خوشبختانه امروز انتظار برای توسعه علمی کشور از سمت دانشگاه به سمت مدارس آمده است که در این راستا به واسطه چنین جایزه‌هایی دانش‌آموزان خلاق و نوآور مورد تقدیر قرار می‌گیرند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار