شهرکرد؛

کشف 30 هزار تخلف در حوزه استاندارد

طی سه سال گذشته 30 هزار تخلف در زمینه استاندارد در کشور کشف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملی استاندارد در سفر به شهرکرد گفت: طی سه سال گذشته یک میلیون بازرسی و 10 هزار مورد نمونه برداری در حوزه استاندارد در کشور انجام شده که نتیجه آن کشف 30 هزار تخلف بوده است.

مصطفی رامندی افزود: 2 هزار و 500 فقره از این تخلفات به مراجع قضایی ارجاع داده شدند که 600 مورد آن مربوط به جعل علامت استاندارد می باشد.

وی از فعالیت 2 هزار و 500 آزمایشگاه و یک هزار شرکت بازرسی استاندارد در کشور خبر داد و اضافه کرد: با توجه به کمبود دستگاه های نظارتی سیاست این سازمان به سمت نهادینه شدن استاندارد در تولید کننده است.

رامندی ادامه داد: از مجموع 80 هزار قلم کالا در کشور، تنها 30 هزار قلم علامت ملی استاندارد دارد.

وی، محور توسعه پایدار را استاندارد سازی عنوان کرد و گفت: فرهنگ‌سازی و مردمی کردن استاندارد با استفاده از راهبردهای جدید از اهداف سازمان ملی استاندارد است.

رامندی، بهره ‌گیری از فناوری اطلاعات به عنوان اهرم پیشرفت استاندارد را راهبرد مهم و اصلی این سازمان بیان و اضافه کرد: باید با کاهش استانداردسازی دولتی به سمت مردمی کردن آن براساس فناوری‌های روز حرکت کرد.

شرکت در همایش روز جهانی استاندارد از برنامه های سفر یک روزه رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملی استاندارد به شهرکرد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار