شیراز؛

راه اندازی مرکز رشد ITC در فارس

رئیس پارک علم و فناوری استان فارس از راه اندازی مرکز رشد ITC در آینده نزدیک در استان فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فرید مر با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی متکی به شرکت ‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد فناوری است، گفت: در حال حاضر در استان فارس 4 مرکز رشد مرتبط با نفت، گازو پتروشیمی فعالیت دارد که در آینده نزدیک مرکز رشد ITC نیز در استان راه ‌اندازی می ‌شود.
وی با بیان اینکه شرکت‌ های دانش‌ بنیان به تولید ثروت از علم کمک می‌ کنند، گفت: در حال حاضر 210 شرکت دانش ‌بنیان در استان فارس فعال هستند که با ورود سرمایه‌گذاران و سرمایه‌ گذاری بر روی طرح‌ های آنان بسیاری از محصولات به تولید انبوه می ‌رسند.
فرید مر با اشاره به فعالیت 8 مرکز رشد اقماری در شهرستان‌ های استان افزود: فرمانداران و مسئولان استان فارس سفارشات و نیاز های خود را به شرکت ‌های دانش بنیان و مراکز رشد بسپارند و روند مسیر توسعه این شرکت ‌ها را هموار کنند.
مر با بیان اینکه پارک علم و فناوری تلاش می‌کند بسیاری از موانع موجود بر سر راه تجاری شدن تولیدات شرکت‌ های دانش‌بنیان را بردارد، خاطرنشان کرد: تعارض بین قوانین تجاری و قوانین حمایتی پارک علم و فناوری از چالش‌های بزرگ این مرکز است.
رئیس پارک علم و فناوری استان فارس از آغاز به کار یک مکان بازار اینترنتی در استان فارس خبر داد و تصریح کرد: این مکان بازار از نیمه دوم آبان ماه شروع به کار می‌کند و امکان خرید و فروش کالای ایرانی به 20 زبان دنیا به صورت آنلاین وجود دارد.
وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان فارس سومین رتبه را در کشور دارد، بیان کرد: استان فارس پس از استان‌ های تهران و اصفهان قرار دارد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار