همدان؛

جایگاه معلولان از گوشه نشینی به افتخارآفرینی تبدیل شده است

رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان کشور گفت: امروزه جایگاه معلولان جسمی از گوشه نشینی به افتخارآفرینی برای کشور تبدیل شده است.

جایگاه معلولان از گوشه نشینی به افتخارآفرینی تبدیل شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدرضا مظلومی در مجمع عمومی هیات نابینایان و کم بینایان همدان اظهار کرد: در حال حاضر ورزشکاران معلول شامل نابینایان، نقص عضو، ناشنوایان و حتی بیماران خاص کشور هم گام با سایر ورزشکاران در افتخارآفرینی برای کشورمان نقش آفرین هستند.

وی افزود: روزگاری بر این باور بودند که مشکل معلولیت با خود معلول است اما اکنون مشکل یک جامعه و مدیران است و همه باید کمک کنند تا این قشر خاص نیز همانند سایر افراد در اجتماع زندگی کنند.

مظلومی بیان کرد: اگر ورزش برای دیگران لازم است اما برای معلولان جسمی واجب است چرا که به دلیل شرایط خاص خود کم تحرک هستند و کمتر می توانند در میادین اجتماعی حاضر شوند.

وی با اشاره به اینکه نابینایان از خیلی امکانات محروم هستند گفت: تنها دغدغه آنان توجه است و انتظار می رود خیرین در کنار دولتمردان حمایت بیشتری از این قشر داشته باشند.

رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان کشور در ادامه گفت: معلولان جسمانی حتی از سوی ائمه اطهار(ع) سفارش به کمک شده اند و باید حمایت لازم را داشته باشند.

مظلومی با ابراز رضایت از عملکرد هیات نابینایان و کم بینایان همدان گفت: همدان یکی از هیات های فعال و پویا در کشور محسوب می شود.

مظلومی با قدردانی از مدیرکل ورزش و جوانان همدان در حمایت از ورزش نابینایان گفت: مدیرکل دستگاه ورزش همدان یکی از حامیان همیشگی حمید اسلامی دونده نابینای این استان برای رسیدن به پارالمپیک بود.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.