شما درست گفتید آقای کوهیان؛

پشت پرده قرعه کشی را باید فنی نگاه کرد!/خبرنگاران تازه کار رسومات را نمی دانند!

بازهم یک مسئول ورزشی كه نتوانسته از حقيقت فرار كند ديواری كوتاه تر از خبرنگار پيدا نكرده و او را متهم كرده‌است.

پشت پرده قرعه کشی را باید فنی نگاه کرد!/خبرنگاران تازه کار رسومات را نمی دانند!به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ برنامه‌ریزی لیگ برتر بسكتبال به قدری عجیب به سود تیمی خاص بود كه صدای انتقاد اكثر رسانه‌ها را درآورد. اكثر خبرنگاران به شكلی از این برنامه انتقاد كردند و حتی شنیده شد فدراسیون تصمیم داشته در برنامه‌ریزی خود كه البته چیدمان بود تجدید نظر كند اما به دلیل سفر خارج از كشور محمود مشحون رییس فدراسیون و ضرورت تایید او این اتفاق نیفتاد. با اینكه رسانه‌ها به هیچ وجه نام تیمی را كه منفعت كامل از این تغییر برنامه برده را منتشر نكردند و قضاوت را برعهده مردم گذاشتند اما سرمربی این تیم با بی‌سواد خطاب كردن خبرنگاران سعی كرده از این اتهام فرار كند.

فرزاد كوهیان سرمربی تیم بسكتبال دانشگاه آزاد كه سال گذشته تیمی در لیگ برتر نداشت و امسال به شكلی جالب جای مصطفی هاشمی را گرفت (مربی كه مسئولان دانشگاه آزاد پشتش را خالی كردند و علی رغم وعده و وعید برای ادامه همكاری قراردادش را فسخ كردند) در گفت و گویی به تعویق دیدار تیمش در هفته نخست و تغییرات عجیب و غریب برنامه‌ لیگ برتر اشاره كرده و گفته كه خبرنگاری كه درباره این موضوع صحبت كرده جدول چینی بلد نبوده و بهتر است به جای حاشیه سازی كار فنی یاد بگیرد.

نکته حائز اهمیت در این باره این است که ما هم با آقای کوهیان هم عقیده ایم خبرنگار ما اگر با چند و چون و پشت پرده بسکتبال آشنا بود باید می دانست که این اتفاقات برای خاک خورده ها و با تجربه هایی مثل کوهیان تکراری است و عجیب به نظر نمی رسد.

باید در این بسکتبال سال ها زندگی کرد تا فهمید پشت پرده این اتفاقات چیست؟شاید بعد از چند سال برای خبرنگار ما هم عادی شود.

اینها بحث فنی نیست و خوشحالیم که خود شما اعتراف کردید به کسی که از بیرون مجموعه آمده و تازه کار است و اولین چیزی را که پیدا کرد به مذاق شما خوش نیامد.

اتفاقا برای خبرنگار تازه کار ما هم جای تعجب داشت این بحث غیر فنی چگونه با افرادی مثل شما فنی جلوه داده می شود.

البته ای كاش سرمربی دانشگاه آزاد كه در سال‌های گذشته لیگ برتر روزهای خوبی را پشت‌سر نگذاشته و با یكی از بهترین نسل‌های تیم ملی جوانان در جام جهانی هم نتایج بسیار ضعیفی كسب كرده‌است همه رسانه‌ها را رصد می‌كرد و می‌دید كه همه رسانه‌ها جز رسانه‌ هوادارش به تغییرات انتقاد كرده‌اند اما چون تنها باشگاه خبرنگاران به ریز درباره اتفاق های شایبه برانگیز حرف زده به نظر می‌رسد صحبت‌های حق این رسانه به مذاق آقای سرمربی خوش نیامده است تا جایی كه خلاف صحبت‌های سرپرست تیمش هم حرف زده‌است.

هادی عامری سرپرست تیم بسكتبال دانشگاه آزاد بارها و بارها در این روزها مصاحبه كرده و گفته تیمش آماده رقابت در لیگ است اما چون از قبل صحبت از تغییر زمان هفته نخست بوده دانشگاه آزاد ششم آبان به میدان نمی‌رود. با اینكه صحبت‌های عامری هم متناقض است چرا كه اگر تیم آماده باشد نیازی به تعویق مسابقات نیست اما نكته اینجاست كه فرزاد كوهیان سرمربی تیم دانشگاه آزاد تاكید كرده تیمش در این مدت با 7 بازیكن تمرین می‌كرده و این یعنی اصلا آمادگی لازم برای مسابقه را ندارد.

به هر حال تغییرات به طور مشهود به سود دانشگاه آزاد است. تیمی كه فصل قبل بنا به اتفاقاتی نتیجه نگرفت و در دیدارهای خانگی جدا از نتیجه، اخلاق را هم باخت و حتی با چند خبرنگار درگیری‌های زیادی داشت امسال هم از همین ابتدا خودش را درگیر حاشیه كرده‌است. دلیل اینكه چیدمان لیگ چرا به سود دانشگاه آزاد است مشخص نیست اما صحبت‌های سرمربی و سرپرست این تیم به اندازه‌ای ضد و نقیض است كه همگان متوجه می‌شوند تعویق بازی‌ها برای این تیم خیلی خوب شده چرا كه دانشگاه‌آزاد اصلا آمادگی لازم برای مسابقه را ندارد و با خریدن زمان می‌تواند كمی بهتر شود.

حالا كه رسانه‌های ورزشی رسالت خود را انجام داده‌اند و تلاش در بازگو كردن حقیقت دارند مسئولان و سرمربیان به جای اینكه حقایق كه هرچند كه تلخ باشند را قبول كنند خبرنگاران را متهم به بی سوادی می‌كنند. بیچاره خبرنگاران كه دیوارشان همیشه از همه كوتاه‌تر است اما بازهم برای حقیقت گویی از چیزی باكی ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۵ آبان ۱۳۹۵
باور کنید اگر اینجا به خبرنگار توهین نمی شد..ما از پشت پرده ها خبردار نمی شدیم....
کاش بقیه اقایون هم به شما توهین کنند تا شاید از پشت پرده ها خبر بدین..............................
آخرین اخبار