توسعه روابط ایران و هلند در صنایع دریایی

تفاهم نامه همکاری بین مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس و شرکت IHC هلند در سفر در سفر وزیر محیط زیست و زیرساخت هلندبه کشورمان امروز امضا شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ،  مدیرعامل ایزوایکو امروز در بازدید هیئت اقتصادی هلند از زیرساخت های صنعت کشتی سازی ایران در بندرعباس گفت: بر اساس این تفاهمنامه شرکت ایزوایکو و شرکت آی اچ سی IHC هلند در زمینه های مهندسی ، تبادل تکنولوژی ، ساخت و تأمین تجهیزات با یکدیگر همکاری می کنند.
 
مدیران شرکت دامن DAMEN و IHCدر این سفر وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند را همراهی می‌کنندو از بزرگ‌ترین شرکت‌های بین‌المللی شیپ‌یارد، تعمیرات و تغییر کاربری جهان بشمار می‌روند که تا کنون هر کدام بیش از 2 هزار شناور در کلاس‌های مختلف ساخته‌اند.

حمید رضائیان افزود: بسیاری از کشورهای جهان در شرایط پسابرجام به دنبال عقد تفاهم‌نامه و گسترش حوزه همکاری‌های راهبردی با ایران در زمینه کشتی‌سازی هستند و ما تمایل داریم از توانایی‌های حرفه‌ای کشور هلند در زمینه کشتی‌سازی، ساخت لایروب‌ها، یدک‌کش‌ها و دانش تخصصی هر کدام از این بخش‌ها بهره‌مند شویم.

وی ظرفیت سرمایه‌گذاری در صنعت کشتی‌سازی ایران را برای هلندی‌ها زیاد دانست و گفت: در زمینه دانش تخصصی و همچنین در حوزه انتقال تکنولوژی ساخت و توسعه تجهیزات بسترهای مطلوبی برای همکاری وجود دارد. 

پیش از این نیز وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند از بندر شهید رجایی بندرعباس بازدید کرد.

ملانی شولتزفان هیگن در این بازدید با اشاره به روند رو به رشد ایران در زمینه تجارت دریایی گفت: ایران در موقعیت ویژه‌ای در منطقه خلیج فارس قرار گرفته است و توانایی ایران در حوزه‌های بندری می‌تواند بستری برای توسعه همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک باشد.

وی افزود: هلند در زمینه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به رشد مطلوبی در حوزه بنادر دست یافته است که می‌تواند تجارب خود را در اختیار ایران قرار دهد.

وی به وجود  پس‌کرانه‌های وسیع در سواحل ایران نیز اشاره کرد و گفت: این پس‌کرانه‌ها بستر خوبی برای سرمایه‌گذاری هستند تا بنادر ایران رشد بیشتری بیابند و نقش مهم‌تری در منطقه ایفا کنند.

وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند همچنین با اشاره به پیشرفت های خوب ایران در صنعت کشتی سازی گفت: این پیشرفت ها ما را متقاعد کرد که زمینه را برای سرمایه گذاری در این بخش مهیا کنیم.

در سفر وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند به هرمزگان، نمایندگان و رؤسای شرکت‌های بین‌المللی پیمانکاریِ BAM، کشتی‌سازی Damen، بندر روتردام، شرکت ساخت و تعمیر زیرساخت‌های دریایی Royal Boskails Westminster، شرکت فناوری فراساحلی Royal IHC، مؤسسه تحقیقاتی دریایی STC Greop، شرکت پیمانکاری لایروبی Van Oord و آژانس مهندسی و مشاوره Witteveen+Bos نیز حضور داشتند.

خانم ملانی شولتزفان هیگن که به دعوت وزیر نیرو کشورمان به ایران سفر کرده و پس از برگزاری دیدارهای متعدد در تهران با مقامات و مسؤولان عالی کشورمان امروز ایران را به مقصد هلند ترک خواهد کرد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.