کرمان؛

غربالگری کودکان کرمانی در طرح پیشگیری از تنبلی چشم

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: براساس آمار ثبت احوال 175 هزار کودک در سراسر استان از طرح تنبلی چشم می‌توانند، استفاده کنند.

غربالگری کودکان کرمانی در طرح پیشگیری از تنبلی چشم به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان عباس صادق‌زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم هر ساله از اول آبان ماه برای کودکان 3 تا 6 سال با هدف شناسایی کودکان در معرض تنبلی چشم و یا کم بینایی  برگزار می‌شود. 

وی گفت: گاهی با بستن یک چشم، و گاهی با یک عینک و قطره می‌توان از این معلولیت که هزینه‌های زیادی را برای خانواده و جامعه به دنبال دارد؛ پیشگیری کرد .

صادق‌زاده با اشاره به اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم در تمامی پیش‌دبستانی‌ها و مهدهای زیر پوشش بهزیستی و آموزش و پرورش و خانه‌های بهداشت اجرایی می‌شودTافزود: این طرح در همه مناطق حتی مناطق صعب‌العبور در سراسر استان برای کودکان واجد شرایط اجرایی می‌شود. 

وی با بیان اینکه براساس آمار ثبت احوال 175 هزار کودک در سراسر استان از این طرح می‌توانند استفاده ‌کنند، اعنوان کرد: استان کرمان نخستین استانی است که در پیشگیری از معلولیت‌ها اقدامات خوبی را تاکنون انجام داده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار