رویترز: اتحادیه اروپا و کانادا همچنان به امضای توافق تجاری امیدوارند

با وجود رأی منفی بلژیک به توافق تجاری میان اتحادیه اروپا و کانادا، کشورهای موافق همچنان امیدوارند این برنامه به مرحله اجرایی درآید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ کشور بلژیک روز دوشنبه اعلام کرد به  دلیل اختلافات داخلی نمی تواند به صورت رسمی از توافق تجاری میان کانادا و اتحادیه اروپا حمایت کند. با این حال، دو طرف همچنان امیدوارند یک گردهمایی به منظور عقد قرارداد تجاری صورت گیرد.

منطقه فرانسوی زبان بلژیک مخالف توافق جامع تجاری و اقتصادی است، توافقی که برای تایید شدن نیازمند رای مثبت هر 28 عضو اتحادیه اروپا است. اتحادیه اروپا تا روز دوشنبه به بلژیک فرصت داده بود تا اختلافات داخلی خود را حل کند، در غیر این صورت امضای این توافق لغو می شد.

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا، با اظهار امیدواری گفت که وی و جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، همچنان برای برگزاری این گردهمایی امیدوار هستند.

طرفداران این توافق اظهار کرده‌اند این طرح میزان تجارت میان اتحادیه اروپا و کانادا را 20 درصد افزایش خواهد داد و 13 میلیارد دلار به اقتصاد اتحادیه اروپا و 9 میلیارد دلار به اقتصاد کانادا کمک رسانی خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار