کرمان؛

مسؤولان باید مراقب نفوذی‌های دشمن باشند/حقایق رسوایی 8 هزار میلیاردی باید روشن شود

امام جمعه رفسنجان گفت: مسؤولان به‌ ویژه اعضای انقلاب فرهنگی باید مراقب نفوذی‌های دشمن باشند.

مسؤولان باید مراقب نفوذی‌های دشمن باشند/حقایق رسوایی 8 هزار میلیاردی باید روشن شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور امام جمعه رفسنجان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: بهترین زاد و توشه برای آخرت همه ما تقواست.

وی بیان داشت: کسانی که ثروت دارند، خیال نکنند، خداوند به آنها توجه داشته، این‌ها امتحان الهی است که اگر این سرمایه در راستای درست هزینه نشود، سبب دوری از خداوند می‌شود.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اهمیت گرامی داشتن یتیمان و اطعام مستمندان که سفارش قرآن است، تصریح کرد: شایسته است، سفره خاص فقرا و ضعفای جامعه پهن شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر دستی بر سر یتیم کشیده شود به تعداد موهایی که از زیر دست انسان می‌گذرد، خداوند نوری در قیامت برایش قرار می‌دهد، یتیم نباید مورد قهر و تحقیر قرار گیرد.

رمضانی‌پور ابراز داشت: بعضی اموال غیرمشروع را در اموال مشروع خود دارند و برای اهل خود به جا می‌گذارند و این مال حلال مخلوط به حرام است، اینگونه مالی که از پدر به ارث می‌ماند، متعلق به وارث است و وراث نباید بگویند به عهده خودش است چراکه باید آن را پاک کرد، محبت زیاد به دنیا و ثروت از آزمایش‌های الهی است.

رمضانی‌پور در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به کودک‌آزاری که در رفسنجان رخ داده بود، علت آن را مصرف مواد مخدر صنعتی دانست و افزود: این باید هشدار باشد مصرف موادمخدر صنعتی این حوادث را رقم می‌زند و از دستگاه قضایی خواستاریم با موادفروشان به‌ ویژه موادمخدر صنعتی هیچ‌گونه ملاحظه‌ای نکنند.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به روایتی از امام‌ باقر (ع) افزود: امام‌ باقر (ع) که از اسرای کاروان اهل‌ بیت (ع) در کربلا بودند، فرمودند «برای دل تباه‌کننده‌تر از گناه چیزی نیست، زیرا هرگاه فردی مرتکب گناه شود، آن را تکرار کند بر اثر مداومت برگناه پلیدی بر قلب او چیره می‌شود».

وی از بیانات مقام معظم رهبری در جمع نخبگان و مطالبات ایشان برای رشد علمی یاد کرد و ادامه داد: ایشان تأکید دارند که سرعت رشد علمی بالا رود.

خطیب جمعه رفسنجان اظهار کرد: در آمریکا کسی که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود به همجنس‌گراها بها می‌دهد و این نشان از جهالت و فقر آنهاست و امام‌ حسین (ع) خون خود را دادند تا مردم را از جهالت نجات دهند.

وی از موضوع خاموشی چاه‌موتورها از ابتدا تا انتهای آذرماه یاد کرد و توضیح داد: همین مقدار آب که بر سفره‌ها وارد می‌شود، باید مدیریت شود، ما می‌توانیم کشاورزی را با همین آب حفظ کنیم و شهرستان را صدها سال زنده نگه بداریم.

امام جمعه رفسنجان افزود: بررسی قیمت پسته بهتر بود در شهریورماه انجام می‌شد به استاندار هم گفتم اگر بخواهید احیای مدیریت شرکت تعاونی پسته داشته باشید، راهبردی ندارد، مردم باید اطمینان کنند، مردم به عملکرد چند ساله اخیر شرکت اطمینانی ندارند و این مدیریت نمی‌تواند راهبردی به‌ وجود آورد.

وی ابراز داشت: یک روز ما از سر دلسوزی گفتیم، خیال کردند من قصدی دارم، خیر، کشاورزی که سرما و گرما می‌خورد و هزینه می‌کند و پسته تولید می‌کند، اما بازاری برایش درست نمی‌شود، اگر این مدیریت دلسوز سهامدارانش بود، باید در شهریورماه برای نرخ‌گذاری اقدام می‌کرد.

امام جمعه رفسنجان تأکید کرد: آدم‌های معتبر زیادی داریم، نباید انحصار به شرکت پسته باشد و پول در اختیار این شرکت قرار گیرد، اگر می‌خواهید به کشاورز خدمت کنید، باید زمان قیمت‌گذاری شهریور باشد.

رمضانی‌پور متذکر شد: اینکه مردم را در شرکت جمع کنند، نیازی نیست، امسال که گذشت اما از وضع موجود بدتر نشویم.

وی بیان داشت: مسؤولان به‌ ویژه اعضای انقلاب فرهنگی باید مراقب نفوذی‌های دشمن باشند، دشمن از هر راه ورود می‌کند و بر مردم و جوانان نفوذ کنند که باید مراقب باشیم.

امام جمعه رفسنجان پدافند غیرعامل را امری مهم دانست و عنوان کرد: این مهم باید به‌روز باشد و ایجاد آمادگی همه‌جانبه در شهرستان لازم است.

وی موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان را یادآور شد و رسوایی 8 هزار میلیارد تومانی را به بار آورد و کاش وزیر استیضاح می‌شد و در مجلس بسیاری از حقایق را بیان می‌کرد.

وی ادامه داد: این صندوق حقوق مسلم 760 هزا نفر فرهنگی و به عبارتی 900 هزار نفر عضو این صندوق هستند، ماهانه 19 میلیارد تومان به حساب این صندوق واریز می‌شود و دولت هم به همین میزان مبلغ را به صندوق واریز می‌کرد و نیمی از سهام بانک سرمایه متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان است که این بانک هم کم آورده و باید دید چه اتفاقی افتاده که یک مدیر به صورت خانوادگی به این خیانت رو کرده‌اند.

وی متذکر شد: فرهنگیان امروز در زندگی خود مانده‌اند و در سختی زندگی می‌کنند و خدا راضی نیست این ظلم‌ها به این قشر ارزشمند وارد شود.

رمضانی‌پور بر مراقبت از حلقه‌های عرفانی کاذب تأکید کرد و گفت: یک فرد در کشور جایگاهی پیدا کرده و کارهایی از فساد و ... انجام داده، باید مراقب باشید، افرادی که اینگونه هستند، جز فساد اخلاقی و دینی چیزی ندارند.

وی عنوان کرد: 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی است و همه باید در راهپیمایی این روز شرکت کنند.

این مسؤول گفت: بعضی‌ها برای خدمت به آمریکا می‌خواهند، روز 13 آبان از تقویم حذف شود و من از این تریبون دعوت می‌کنم همه حضور یابند، نگاه نکنید از استان و کشور چه می‌گویند، نگاه کنید ببنید خدا چه می‌خواهد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند «ائمه جمعه باید هدایت‌گری سیاسی و فرهنگی کنند»، انتقاد همیشه خوب و مایه رشد در جامعه است.

وی تصریح کرد: جریان برکناری وزیر راهبرد زیادی در نجات کشور در موضوعات اقتصادی نخواهد داشت، ما وزرایی داریم که در مسائل اقتصادی کشور دخیل هستند و امیدواریم این توصیه را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار