بجنورد؛

کمبود خوابگاه برای 100 هزار دانشجو

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای 100 هزار دانشجوی کشور کمبود خوابگاه داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، دکتر محمد فرهادی امروز در بجنورد گفت: هم اکنون برای 75هزار نفر خوابگاه مجردی و برای 25 هزار نفر نیز خوابگاه متاهلی کمبود داریم که در آینده به همت خیران، مردم، وزارتخانه و دانشگاه ها خوابگاه ساخته خواهد شد.

وی  افزود:  هم اکنون ده ها خوابگاه خیرساز در وزارت علوم در حال ساخت است.

فرهادی در ادامه به آماده شدن آیین نامه کارآموزی دانشگاه ها با هدف تحقق ماموریت محوری دانشگاه ها گفت: در این آیین نامه که به زودی ابلاغ خواهد شد، در بیشتر رشته های تحصیلی دانشگاه ها بازنگری شده و رشته های تحصیلی مهارتی در اولویت برنامه های وزارتخانه خواهد بود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: هم اکنون برخی دانشگاه ها از جمله دانشگاه شهید مدنی و تعدادی از دانشگاه های تهران بسیاری از مطالعات خود را در محیط های کاری و صنعتی انجام می دهند، همچنین برای اساتید نیز فرصت مطالعاتی در حوزه صنعت تدارک دیده شد و طرح های دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز باید مرتبط با جامعه و کارورزی باشد.

 دکتر محمد حسین امید معاون اداری، مالی و مدیریت منابع و رئیس کمیته خیّرین وزارت علوم نیز با بیان اینکه شاخصه های توسعه در دانشگاه دولتی بجنورد، کمتر از نصف میانگین کشوری است، گفت: تلاش وزارتخانه این است که در برنامه ششم توسعه، دانشگاه دولتی بجنورد را با توسعه زیرساخت ها به میانگین کشوری برساند و سپس موضوع رشد آن را پیگیری کند.

وی با قدردانی از خدمات بنیاد فرهنگی دکتر مصلی نژاد گفت: خوابگاه دخترانه دانشگاه دولتی بجنورد، 75 هزارمین متر مربع از طرح های دانشگاهی این بنیاد بود که امروز به بهره برداری رسید.

سه هزار و 200 دانشجو در 28رشته کارشناسی و 18 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه دولتی بجنورد مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.