اجازه کمیسیون اروپا به گازپروم برای بهره برداری کامل از خط لوله انتقال گاز اوپال

کمیسیون اروپا به گازپروم اجازه داد بهره برداری از خط لوله انتقال گاز اوپال را افزایش دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیسیون اروپا روز جمعه به گازپروم ، بزرگترین شرکت تولید کننده گاز در روسیه اجازه داد تا ظرفیت بهره برداری از یک خط لوله راهبردی در آلمان را افزایش دهد، تصمیمی که احتمالا برای اوکراین و لهستان، عواقب اقتصادی خواهد داشت.

بر این اساس، این تصمیم به 80 درصد ظرفیت خط لوله انتقال گاز اوپال Opal مربوط می شود که گاز خط لوله نورث استریم را که از زیر دریای بالتیک عبور می کند، از طریق آلمان به جمهوری چک انتقال می دهد.

گاز پروم که تا کنون می توانست  تنها از نیمی از این 80 درصد بهره برداری کند از این پس مجوز خواهد داشت تا از آن به صورت کامل بهره برداری کند.

این تصمیم کمیسیون اروپا احتمالا بر حجم گاز روسیه که از طریق اوکراین و لهستان عبور می کند تاثیر منفی دارد و هم زمان موجب کاهش کمک هزنیه هایی خواهد شد که برای آنها واریز می شود و این در حالی است که شرکت دولتی نفت و گاز لهستان اعلام کرده آماده است از این تصمیم کمیسیون اروپا شکایت کند.

یک مسئول کمیسیون اروپا تهدید شرکت دولتی نفت و گاز لهستان را از نظر قانونی بی اساس دانست و تضمین کرد این تصمیم گیری هیچ پیامدی بر انتقال گاز از اوکراین و لهستان نخواهد داشت.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار