لاریجانی در بدو ورود به اصفهان مطرح کرد:

تاکید بر استفاده از نظرات مسئولان استان‌ها در تنظیم برنامه ششم

رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش وارد فرودگاه اصفهان شد.

تاکید بر استفاده از نظرات مسئولان استان‌ها در تنظیم برنامه ششم
به گزارش حوزه مجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی لاریجانی امروز (شنبه 8 آبان) در سفر یک روزه به استان اصفهان دقایقی پیش وارد فرودگاه اصفهان شد و مورد استقبال نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی اصفهان از جمله استاندار، فرماندار، جانشین سپاه صاحب‌الزمان و رئیس اطلاعات استان اصفهان قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در آستانه تصویب برنامه ششم توسعه قرار داریم، گفت: باید از این فرصت استفاده کرد تا با سفر به استان‌های مختلف کشور نظرات مختلف مسئولان استانی را برای حل مشکلات مناطق مختلف کشور جویا شویم.

لاریجانی افزود: اصفهان یکی از استان‌های پهناور کشور است و دارای ظرفیت‌های خوبی به لحاظ صنعتی است هرچند که مشکلاتی نظیر آب و مسائل محیط زیستی را نیز دارد.

وی با تأکید بر اینکه در برنامه ششم توسعه از نظرات مسئولان مختلف استان‌ها برای حل مشکلات مناطق مختلف استفاده می‌کنیم، تصریح کرد: برخی از استان‌ها مانند اصفهان دارای اولویت‌هایی هستند که مدیران استان‌ها باید به این اولویت‌ها توجه کنند.

وی با تأکید بر اینکه مشکل آب تنها اختصاص به استان اصفهان نداشته و بسیاری از استان‌های دیگر کشور نیز درگیر با خشکسالی هستند، گفت: باید قبول کنیم که رفع مشکل آب ظرف 20 سال آینده جزو اولویت‌های اصلی کشور است و برای حل مشکل آب باید به مسئله آبیاری تحت فشار توجه کرد و ما برای این موضوع بودجه مناسبی را در برنامه ششم توسعه در نظر گرفتیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاید سالی حدود 4 تا 5 هزار میلیارد تومان برای این موضوع سرمایه‌گذاری شود، تصریح کرد: انتقال آب، موضوع شیرین کردن آب، کشت‌های هدایت شده و بهبود روش‌های کاری در این زمینه باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد ضمن اینکه سند آب به عنوان یک سند مهم در حال آماده‌سازی است و باید به موضوع آب به عنوان یک مسئله ملی نگاه کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، لاریجانی ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.