مشهد؛

رفع معضل ترافیک اطراف حرم مطهر رضوی عزم ملی می‌خواهد

برای حل مشکل ترافیک هسته مرکزی شهر مشهد باید یک عزم ملی وجود داشته باشد تا این منطقه از حالت چهارراه خارج شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرمانده پلیس راهور خراسان رضوی درباره معضل ترافیک هسته مرکزی شهر مشهد بخصوص خیابان‌ها و معابر اطراف حرم مطهر رضوی و راهکارهای رفع این مشکلات گفت: همه دستگاه‌ها باید همراهی کنند؛ زیرا پلیس راهور در حد توان خود و با اجرای طرح‌های گوناگون توانسته تا حدودی گره ترافیکی هسته مرکزی شهر را باز کند که طرح‌های کوتاه مدت و زوج و فرد از جمله این برنامه‌هاست.

سرهنگ حمیدرضا گرایلی تصریح کرد: با توجه به ورود حجم گسترده زائران و مجاوران به هسته مرکزی شهر و تعدد مراکز اقامتی و تجاری و بحث ازدحام و افزایش تردد خودروها در این منطقه، حل معضل ترافیک دشوارتر شده است.

وی با بیان اینکه حدود 80 درصد از اماکن اقامتی مشهد در محدوده طرح زوج و فرد واقع شده است و 70 درصد از مسافرت‌ها به مشهد نیز با وسایل نقلیه شخصی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: بهترین راهکاری که برای حل مشکلات ترافیکی هسته مرکزی شهر می‌توان نام برد، جابه جایی مراکز اقامتی و یا تجاری به خارج از محدوده است.

فرمانده پلیس راهور خراسان رضوی با بیان اینکه تأمین پارکینگ یا ساخت پارکینگ‌های عمومی یا طبقاتی از جمله موارد دیگری است که باید درخصوص آن اقدام شود، گفت: ما اکنون در معابر و خیابان‌های اطراف حرم مطهر رضوی با کمبود شدید فضای پارکینگ مواجهیم و اگر همین طرح‌های ترافیکی نیز اجرا نشود و یا اجازه تردد به همه خودروها داده شود، گره ترافیک بسته‌تر خواهد شد و به عبارتی ترددها در هسته مرکزی شهر قفل می‌شود.

سرهنگ حمیدرضا گرایلی افزود: بر همین اساس لازم است تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای حل این مشکل همراهی کنند و پیشنهادها و طرح‌های خود را ارایه دهند.

وی با قدردانی از اقدام آستان قدس رضوی برای ساخت اقامتگاه‌های ارزان قیمت در خارج از محدوده هسته مرکزی شهر گفت: این کار از چندین زاویه دارای اهمیت است، به گونه‌ای که پس از ساخت این اقامتگاه‌ها می‌توان مسافران و زائران را با وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس به مرکز شهر منتقل کرد تا از آوردن خودرو و افزایش ترددها در این منطقه جلوگیری شود.

سرهنگ حمیدرضا گرایلی گفت: اکنون تمام مسافرت‌های درون شهری به نوعی به مرکز شهر ختم می‌شود و تردد خودروها برای طی مسیر در نقاط گوناگون شهر از این ناحیه صورت می‌گیرد که این مسأله هسته مرکزی شهر را به یک چهارراه تبدیل کرده است.

فرمانده پلیس راهور خراسان رضوی با بیان اینکه باید برای تعریض خیابان‌ها و معابر و ساخت پارکینگ‌ها فکری اساسی شود که برنامه‌های شهرداری نیز می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد، اظهار داشت: به عنوان مثال اگر مناطق تجاری به منطقه قاسم‌آباد برده شود و یا مناطق گردشگری طرقبه و شاندیز تعریف شود و یا بخشی از مراکز اقامتی به خارج از محدوده انتقال یابند، می‌توان به خلوت شدن هسته مرکزی شهر امیدوار بود.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته برخی مراکز اقامتی و تجاری بدون پارکینگ ساخته شدند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال یک هتلی که 100 اتاق دارد باید مجوز 100 جای پارک نیز داشته باشد، اما این مقررات در برخی از این مراکز اجرا نشده است.

سرهنگ حمیدرضا گرایلی افزود: بنابراین برای رفع معضل ترافیک هسته مرکزی شهر بخصوص اطراف حرم مطهر باید یک عزم ملی وجود داشته باشد و از سویی یک کار کارشناسی دقیق انجام شود تا در آینده هیچ مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.