نزاع فرانسه و انگلیس بر سر مهاجران نوجوان اردوگاه "جنگل"

مسئله تخلیه اردوگاه جنگل و محافظت از پناهجویان آن به اختلاف میان مقامات انگلیس و فرانسه دامن زده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از آنکه وزیر کشور انگلیس اعلام کرد پاریس باید بیشتر به فکر مهاجران اردوگاه جنگل در منطقه "کاله" فرانسه باشد، روز گذشته فرانسه از انگلیس خواست صدها نفر از افراد زیر سن قانونی این اردوگاه را بپذیرد. 

دولت فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد عملیات تخلیه اردوگاه جنگل به پایان رسیده است؛ اما مشاهدات حاکی از آن بود که همچنان تعداد زیادی از مهاجران نوجوان بدون همراه در اطراف این اردوگاه باقی مانده اند.

این اردوگاه محل اقامت حدود 6000 پناهجو از آسیا، خاورمیانه و آفریقا بود که امیدوار بودند بتوانند خود را به انگلیس برسانند. تعداد زیادی از این مهاجران با اتوبوس به مراکز دیگر فرانسه منتقل شده اند؛ اما صدها نفر از افراد زیر سن قانونی همچنان در محل پرسه می زنند.

"امبر راد،" وزیر کشور انگلیس روز گذشته خطاب به "برنار کازنو،" همتای فرانسوی اش گفت: "دولت پاریس باید حفاظت از نوجوانانی را که پس از تخلیه اردوگاه جنگل سرگردان شده اند، تضمین کند. هر کودکی که در این اردوگاه بوده است باید بوسیله مقامات فرانسه مورد مراقبت و محافظت قرار بگیرد."

کازنو در واکنش به اظهارات وی گفت: انگلیس باید هرچه سریعتر مسئولیتهای خود را برای پذیرفتن کودکان مهاجری که امیدوار بودند به انگلیس بروند، انجام دهد. این بهترین راه برای حفاظت از آنهاست.

"پاسکال بریس،" رئیس "دفتر حفاظت از پناهندگان و افراد بدون تابعیت" در فرانسه نیز با صراحت گفت: ما وظیفه انگلیس را برای پناه دادن به این مهاجران انجام دادیم. کمترین کاری که آنها می توانند انجام دهند این است که از افراد زیر سن قانونی که علاقه مند به زندگی در انگلیس هستند، محافظت کنند.

مقامات دولت فرانسه اعلام کردند حدود 1451 مهاجر زیر سن قانونی در اردوگاه کاله فرانسه زندگی می کردند. انگلیس تاکنون 274 نفر از آنها را پذیرفته است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار