اصفهان؛

اعتبارات اصلاح و بازسازی شبکه های آبرسانی روستایی تیران و کرون کافی نیست

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان تیران و کرون گفت: اعتبارات برای اصلاح و بازسازی شبکه های آبرسانی روستایی تیران و کرون کافی نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید عابدینی افزود: باتوجه به قدمت 20 ساله شبکه های آبرسانی در تعدادی از روستاهای شهرستان تیران و کرون لوله های شبکه فرسوده شده و این فرسودگی باعث شکستگی لوله و اتلاف آب می شود.
وی افزود: باید شبکه های آبرسانی که فرسوده شده اند بازسازی و لوله های جدید نصب شود تا اینکه از اتلاف آب و همچنین ورود میکروب به لوله ها که باعث انتقال بیماری است جلوگیری شود که با اختصاص اعتبار سالیانه می توان بخشی قابل توجهی از این لوله گذاری ها را تعویض کرد.
مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه انتقال و مدیریت آب 4 روستای شهرستان تیران و کرون بر عهده دهیاری ها است، تصریح کرد: شبکه آبرسانی این روستاها نیاز به تعمیر و واگذاری به شرکت آب و فاضلاب روستایی است تا اینکه نظارت بر مصرف نیز بهه خوبی انجام شود.
وی یادآوری کرد: در شرایط کنونی باید با اصلاح شبکه های آبرسانی جلوی اتلاف آب را گرفت تا اینکه معضل آبرسانی در روستاها کاهش یابد.
عابدی گفت: چهار اکیپ حوادث آب در سطح روستاهای شهرستان تیران و کرون فعال هستند که در صورت اعلام و مشاهده شکستگی لوله سریعا نسبت به ترمیم آن اقدام می کنند که این اقدام مانع اسراف آب می شود.
وی با بیان اینکه مصرف آب سرانه روستاییان در تیران و کرون 140 لیتر است، خاطرنشان کرد: باید مدیریت مصرف انجام شود و آب مصرف خانگی با مصارف دامداری های و کشاورزی از یکدیگر جدا شوند تا اینکه معضل آب به بحران های بزرگ تر تبدیل نشود.
شهرستان تیران و کرون در 45کیلومتری غرب اصفهان و دارای بیش از 50 روستاست که بخش عمده ای از جمعیت این شهرستان را روستایی ها تشکیل می دهند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.