اهواز؛

شایعات را باور کنیم؟

شایعات درباره بروز عوارض جدی بعد از تزریق این واکسن، به هیچ وجه مورد تایید نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تنها مورد منع واکسن آنفلوآنزا، وجود سابقه حساسیت به تخم مرغ است و تمام افراد شش ماهه به بالا می‌توانند واکسن را دریافت کنند.

دکتر شکراله سلمان زاده اظهار کرد: بیماری آنفلوآنزا همه ساله در همه جای دنیا و در فصل سرد سال شایع می‌شود. در ایران نیز معمولا از نیمه دوم آبان تا اول آذر پیک اول آنفلوآنزا آغاز می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر هنوز موجی از بیماری آنفلوآنزا در کشور شیوع پیدا نکرده است ولی شروع آن در هفته‌های آینده دور از انتظار نیست.

سلمان‌زاده ادامه داد: افراد در معرض خطر از جمله زنان باردار که سه ماهه دوم و سوم بارداریشان در فصل شیوع آنفلوآنزا است، بیماران مزمن قلبی، تنفسی و کلیوی، افرادی که آسپرین به مدت طولانی مصرف می‌کنند و سالمندان باید تا قبل از شروع موج بیماری آنفلوآنزا واکسن این بیماری را تزریق کنند زیرا تاثیرگذاری تزریق واکسن آنفلوآنزا دو هفته زمان می‌برد.

وی گفت: واکسن موجود در داروخانه‌ها که مورد استفاده قرار می گیرد مورد تائید وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت است و شایعات درباره بروز عوارض جدی بعد از تزریق این واکسن، به هیچ وجه مورد تایید نیست.

رییس مرکز بهداشت خوزستان افزود: تنها مورد منع این واکسن، وجود سابقه حساسیت به تخم مرغ است و تمام افراد شش ماهه به بالا می‌توانند واکسن را دریافت کنند.

سلمان‌زاده تصریح کرد: افرادی که مبتلا به بیماری آنفلوآنزا می‌شوند باید آداب تنفسی را موقع عطسه و سرفه رعایت و حتما از دستمال استفاده کنند. این افراد باید چند روز اول بعد از ابتلا به بیماری را استراحت کنند و همچنین دانش‌آموزان در صورت ابتلا به این بیماری، برای پیشگیری از  انتشار، پس از بهبودی به مدرسه مراجعه کنند.

وی گفت: علاوه بر تزریق واکسن، داشتن استراحت کافی، ورزش منظم، رعایت رژیم غذایی مناسب و استفاده از میوه‌های حاوی ویتامین ث در پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا بسیار موثر هستند.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.