گیلان؛

آغاز فصل شکار در گیلان

فصل شکار پرندگان وحشی در استان گیلان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این خبر گفت: شکارچیان می توانند با گرفتن پروانه انواع کبوتر، کبک، تیهو، بلدرچین، باقرقره شکم سیاه و سفید، غاز خاکستری، چنگر، اردک سرسبز، خوتکا، فیلوش، اردک ارده ای، اردک نوک پهن و تنجه شکار کنند.

قربانعلی محمدپور افزود: شکارچیان می توانند حداکثر تا 30 بهمن روزهای پنج شنبه و جمعه هر هفته از طلوع تا غروب آفتاب شکار کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد پرندگانی که شکارچیان می توانند در هر یک از این روزها شکار کنند برای هر گونه پرنده از 1 تا 5 قطعه متفاوت بوده که در پروانه شکار قیده شده است.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست گیلان اعلام کرد: شهروندان می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و ارائه مدارک مورد نیاز پروانه شکار بگیرند.

همه ساله با سرد شدن هوا حدود 250 هزار پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی برای زمستان گذرانی از اروپای شمالی و سیبری به تالاب ها و آبگیرهای گیلان مهاجرت می کنند.

تالاب های بین المللی انزلی، بوجاق کیاشهر، کیاکلایه لنگرود، امیر کلایه لاهیجان، آق و استیل آستارا، سلکه - سیاه کشیم و سرخانکل صومعه سرا ایستگاه مهم این پرندگان است.

پرندگان مهاجر بعد از لانه گذاری و جوجه آوری اوایل بهار به موطن اصلی شان بر می گردند.



انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.