آغاز مذاکرات اوپکی‌ها با غیر اوپکی‌ها برای کاهش تولید نفت

مذاکرات مقامات اوپک با اعضای غیر اوپکی درباره چگونگی اجرای طرح کاهش تولید نفت آغاز شده است.

آغاز مذاکرات اوپک با اعضای غیر اوپکی برای کاهش تولید نفتبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بانکوک تایمز؛ مذاکرات مقامات اوپک با طرف روس و دیگر اعضای غیر اوپک شامل قزاقستان، مکزیک، عمان، آذربایجان، برزیل و بولیوی امروز شنبه 8 آبان در وین برگزار شده است و طرفین درباره چگونگی اجرای طرح کاهش تولید برای جلوگیری از اشباع نفت در بازارهای جهانی و تقویت بهای طلای سیاه به بحث و گفتگو می پردازند.

سانوسی بارکیندو، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) در سخنرانی افتتاحیه گفت: فرایند بازیابی بهای نفت زمان زیادی گرفته است و ما نمی توانیم بیش از این خطر کاهش بهای نفت را به تعویق بیاندازیم. بنابراین ما باید نهایت تلاش خود را به کار ببندیم تا تعهد کشورهای عضو و غیرعضو اوپک را برای سامان بخشیدن به بازار نفت به دست آوریم. و در این مسیر به همکاری جامعه جهانی نیز نیازمندیم.

هیئت روس تا پیش از برگزاری این نشست نظر نهایی خود را برای کاهش تولید نفت اعلام نکرده است. اوپک و روسیه به منظور ارتقای همکاری ها در زمینه کاهش تولید، چندین جلسه خصوصی برگزار کرده اند. این در حالی است که الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، در سفر اخیر خود به وین اعلام کرد سرعت بخشیدن برای ایجاد توازن در بازار عرضه و تقاضا باید در سرلوحه امور قرار بگیرد.

ناطق علی اف، وزیر انرژی آذربایجان و عضو غیر اوپک در جلسه کمیته فنی این سازمان گفت: ما مسیر حرکت کشورهای عضو اوپک را به دقت ردیابی کرده ایم. اقدامی که در حال حاضر برای همه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نفت ضروری است، ثبات در بازار عرضه و تقاضای طلای سیاه است.

اعضای اوپک در نشست 28 سپتامبر در الجزایر تصمیم گرفتند تولید خود را تا سطح 32 میلیون و 500 هزار تا 33 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. قرار است در ادامه جلسه با اعضای غیر اوپک این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار