یک پهپاد، فرودگاه دبی را برای مدتی به تعطیلی کشاند

پروازها در فرودگاه بین‌المللی دبی به علت وجود یک هواپیمای بدون سرنشین، برای مدت یک ساعت و نیم متوقف شد.

یک پهپاد، فرودگاه دبی را برای مدتی به تعطیلی کشاندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، حمل و نقل هوایی در فرودگاه بین المللی دبی که یکی از فعال‌ترین فرودگا‌ه‌های جهان است شنبه شب به علت پرواز یک هواپیمای بدون سرنشین، به مدت یک ساعت و نیم تعطیل شد. 

این سومین مورد از این دست در کمتر از پنج ماه است. 

 «دبی ایرپورت،» که این تأسیسات را اداره می‌کند، اعلام کرد حریم هوایی اطراف فرودگاه بین المللی دبی ساعت ۱۹ و ۲۵ دقیقه تا ۲۰ و ۴۹ دقیقه به وقت محلی به علت فعالیت بدون مجوز یک هواپیمای بدون سرنشین بسته شد که تغییر مسیر چند پرواز را به دنبال داشت. 

 «دبی ایرپورت» در توییتی خاطر نشان کرد امنیت اولین اولویت است و ممنوعیت به پرواز درآوردن هواپیماهای بدون سرنشین را در حریم پنج کیلومتری اطراف فرودگاه‌ها به استفاده کنندگان از این وسایل یادآور شد. 

فرودگاه بین المللی دبی، ۲۸ سپتامبر نیز به علت پرواز غیرمجاز یک هواپیمای بدون سرنشین نیم ساعت بسته شده بود. 

۱۲ ژوئن هم، این فرودگاه به مدت بیش از یک ساعت به همین علت بسته شده بود. 

مقامات امارات متحده عربی به تازگی از قصد خود برای تقویت مقررات مربوط به فروش و استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و تعیین مجازات سنگین برای متخلفان خبر دادند. 

بیش از ۷۸ میلیون مسافر در سال ۲۰۱۵ از طریق فرودگاه بین المللی دبی مسافرت کردند. 

این فرودگاه از سال ۲۰۱۴ با پشت سر گذاشتن فرودگاه هیثرو لندن به نخستین فرودگاه جهان در زمینه مسافران بین المللی تبدیل شد. 

این فرودگاه ماه فوریه با گشایش یک سالن جدید با صرف هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ظرفیت سالانه خود را به ۹۰ میلیون مسافر رساند. 

این فرودگاه سوم اوت، با فرود پرحادثه یک هواپیمای اماراتی که تعطیلی این فرودگاه را به مدت چهار ساعت به دنبال داشت، سانحه‌ای جدی را تجربه کرد. 

۳۰۰ مسافر این هواپیما که آتش گرفته بود، سالم تخلیه شدند اما یک آتش‌نشان اماراتی در عملیات امداد کشته شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار