کرمان؛

رویکرد اقتصاد مقاومتی در کشور عملیاتی شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از کارهای مهمی که در حوزه اقتصاد باید انجام شود عملیاتی شدن رویکرد اقتصاد مقاومتی در کشوراست.

رویکرد اقتصاد مقاومتی در کشور عملیاتی شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور دکتر محمدرضا پورابراهیمی در مراسم گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل در هنرستان پسرانه حاج اصغر اسماعیلیان اظهار داشت؛ به دلیل اهمیت موضوعات اقتصادی و شرایط موجود در کشور تمام حجمه دشمنان در مواجه با جمهوری اسلامی از رویکرد اقتصادی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یکی از اقدامات خصمانه دشمن را تحریم علیه کشور دانست و افزود؛ در طی سالهای اخیر اقداماتی مانند تحریم بانک مرکزی، حوزه مرتبط با بیمه ، بحث مرتبط با فروش نفت خام موضوعاتی بودند که دشمنان در بحث اقتصادی برای فشار به جمهوری اسلامی برنامه ریزی و پی گیری می کردند.

نماینده مردم کرمان و راورافزود؛ در حوزه پدافند غیرعامل یکی از اقداماتی که دشمنان به شکل جدی دنبال می کنند تا ساختار تولید کشور را با واردات بی رویه در بحث قاچاق کالا دچار مشکل کنند.

وی افزود؛ در حوزه پدافند غیرعامل یکی از محورهای مهم عدم استفاده از کالای قاچاق در کشور است که بخشی از آن به اجرای قانون و بخش دیگری از آن به فرهنگ سازی در کشور مربوط می شود.

پورابراهیمی میزان واردات قاچاق کالا به کشور را یک دوم بودجه عمرانی کشور اعلام کرد و افزود؛ بخش زیادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا معطل مانده و اجرایی نمی شود که باید دولت در خصوص این موضوع تصمیمات خوبی اتخاذ کند و هرچه سریعتر آن را اجرایی و عملیاتی کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود؛ جلوگیری از واردات کالای قاچاق در کشور تولید ملی را احیا خواهد کرد.اگر از کالای داخلی کشور استفاده شود باعث تضمین اشتغال جوانان خواهد شد

وی با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی افزود؛ یک از کارهای مهمی که در حوزه اقتصاد باید مد نظر قرار گیرد عملیاتی شدن رویکرد اتصاد مقاومتی در کشور است .

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.