اصفهان؛

پایگاه انتقال خون کاشان سالانه 14 هزار نفر اهدا کننده خون دارد

رییس پایگاه انتقال خون کاشان از مراجعه سالانه بیش از 14هزار نفر برای اهدای خون به این پایگاه خبرداد.

حسین اعتمادی،  در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:پایگاه کاشان با این تعداد مراجعه بعد از اصفهان بزرگترین پایگاه انتقال خون استان است.
وی با تقدیر وسپاس فراوان از از مشارکت فعال مردم ایثارگر و نوع دوست کاشان و آران و بیدگل و سایر توابع این شهرستان در امر حیاتی اهدای خون گفت :به یمن وبرکت حضور پرشور مردم در این امرحیاتی ذخیره خونی پایگاه کاشان در حد ایده ال است.
به گفته وی، با این ذخیره خونی ایده آل کاشان آمادگی خود را جهت ارسال خون و فرآورده های خونی به سایر مراکز موردنیاز اعلام می کند.
رییس پایگاه انتقال خون کاشان، در ادامه با اشاره به مراجعه 9 هزار نفر در هفت ماهه سال جاری به این پایگاه گفت: بیش از 7 هزار نفر از این مراجعان موفق به اهدای 3 میلیون و 500  هزار سی سی خون وتعدادی هم به علت داشتن رفتارهای پرخطر وانجام عمل حجامت ویا نداشتن شرایط لازم از اهدای خون معاف شدند.
اعتمادی،تهیه بیش از 17 هزار واحد فرآورده ای مختلف خونی از این مقدار خون اهداشده را یادآورشد و افزود:هراهدا کننده با اهدای خون خود می تواند حداقل جان سه نفر را نجات دهد.
وی، باتاکید براینکه شهرستانهای کاشان وآران وبیدگل وسایر توابع این شهرستانها با دارا بودن 89 درصد گروه خونی مثبت و11 درصد منفی در امر حیاتی اهدای خون مشارکت فعال دارند گفت :کاشان به برکت این حضوروحس نوع دوستی وایثار اهداکنندگان عزیز هیچگاه مشکل کمبود خون ویا پلاسما نداشته است.
به گفته وی، تمامی بیماران در مراکز درمانی شهرستان به خصوص بیماران خاص ازجمله تالاسمی ،هموفیلی ، دیالیزی ، بیماران لوسمی وسرطانی ازخدمات این سازمان بطور رایگان بهره مند می شوند.
رییس پایگاه انتقال خون کاشان،اظهارداشت :مازاد خون وفرآورده های تولیدی آن در این پایگاه ازطریق مرکز استان به مراکزی که نیاز داشته باشند ارسال می‌شود.
اعتمادی،داوطلبین مستمر این مرکز را 52 درصد خاطرنشان کرد و گفت :افرادی که از سلامتی کامل برخوردارند از سن 18 تا 60 سال با ارائه کارت ملی به شرط واجد شرایط بودن خانمها در سال 3 بار وآقایان چها بار می توانند خون خود را اهدا کنند.
وی،استقبال پرشور مردم در امر اهدای خون در کاشان را تاکیدکرد وگفت: درحال حاضر با این حضور مستمر ذخیره خونی این مرکز مطلوب و حتی ایده آل است و هیچ مشکلی  از نظر خون و پلاسما وجود ندارد.
اعتمادی در پایان،باتشکر مجدد از همکاری صمیمانه مردم متدین کاشان گفت: انتظار می رود شهروندان متدین و مومن دارالمومنین کاشان همکاری خود را همچنان با سازمان انتقال خون ادامه دهند چراکه با گسترش و توسعه مراکز درمانی شهرستان به خصوص دائر شدن بخش جراحی قلب نیاز به خون و فرآورده های خونی نیز روزبروز در حال افزایش است و تعداد زیادی از بیماران خاص از جمله  تالاسمی ، دیالیزی ، هموفیلی ولوسمی می توانند از خدمات این سازمان به صورت رایگان بهره مند شوند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار