اصفهان؛

از هر 92 نفر خمینی‌شهری، یک نفر به شهادت رسیده است

جانشین سپاه صاحب‌الزمان (عج) گفت: در شهرستان خمینی‌شهر از هر 92 نفر یک شهید تقدیم نظام شده است و شهر درچه شهر نمونه شاهد در کشور اعلام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجتبی فدا شامگاه یکشنبه در مراسم در یادواره شهدای اصغرآباد در حاشیه کنگره 2300 شهید خمینی‌شهر اظهار کرد: شهرستان خمینی‌شهر که شامل درچه، اصغرآباد و کوشک  است، بیش از 200 هیأت مذهبی دارد و از زمان آیت‌الله بروجردی حسینیه ایران نامیده شده است.

وی افزود: این شهرستان 320 هزار جمعیت دارد که در ایام جنگ تنها 7 درصد از جمعیت استان را شامل بوده است اما 10 درصد از آمار شهدای اصفهان را به خود اختصاص داده است.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) عنوان کرد: در شهرستان خمینی‌شهر از هر 92 نفر یک شهید تقدیم نظام شده است و شهر درچه شهر نمونه شاهد در کشور اعلام شده است.

وی ادامه داد: خمینی‌شهر با داشتن 2300 شهید از 5 استان کشور آمار شهدای بیشتری دارد  و این کنگره‌ها به مخصوص مراکز استان‌هاست اما در شهرستان‌هایی با بیش از هزار شهید کنگره ملی برگزار می‎شود.

فدا خاطر نشان کرد: این کنگره‌ها به منظور ترویج و تجلیل از مقام شهیدان و تجلیل از خانواده شهداست که این کنگره کار خود را از سال 85 آغاز کرد.

وی بیان کرد: در این مدت 2400 پرونده الکترونیکی تشکیل شده است و 3 هزار ساعت مصاحبه در قالب ماندگار به صورت کتاب و کتابچه چاپ و نشر داده شده است.

جانشین سپاه صاحب‌الزمان (عج) تصریح کرد: شهرستان خمینی‌شهر 132 خانواده 2، 3 و 4 شهید دارد و 374 دانش‌آموز شهید از این منطقه تقدیم به انقلاب شده است؛ همچنین کوچک‌ترین شهید دانش‌آموز نیز مهدی موحدی که با 13 سال به شهادت رسیده است، از شهدای اصغرآباد است.

وی ادامه داد: خمینی‌شهر 62 شهید جهادگر، 200 شهید ارتشی، 128 شهید ورزشکار و شهدای جاویدالاثر فراوانی را تقدیم انقلاب کرده است.

به گزارش فارس، یادواره شهدای اصغرآباد در ادامه کنگره ملی 2300 شهید خمینی‌شهر، با حضور امیران و مسؤولان ارتش و سپاه در اصغرآباد برگزار شد.

در ابتدای جلسه تابوت شهید گمنامی از منطقه ام‌الرصاص که تنها 17 سال سن داشت، تشییع شد که هم‌زمان با تشییع پیکر پاک و مطهر این شهید حال و هوای مراسم به کلی عوض شد.

سپس راضیه ما‌ه‌ نجف‌آبادی فرزند شهید یدالله ماه نجف‌آبادی بیانیه در مورد خانواده شهدا و خود شهدا قرائت کرد.

همچنین پس از صحبت‌های مجتبی فدا و امیر احمدرضا پوردستان، همسر امیر سرلشکر شهید محمد مهدی عموشاهی شعر و متنی زیبا را تقدیم به مردم کرد.

 در پایان این مراسم نیز از خانواده شهدا با حضور مسؤولان نظامی و انتظامی تجلیل به عمل آمد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.