زنجان،

مشارکت مردم در مدارس هیات امنایی استان

استفاده از مشارکت همه جانبه مردم مهمترین هدف تشکیل مدارس هیات امنایی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ بیات رئیس اداره مدارس غیردولتی استان زنجان گفت: مدارس هیات امنایی جلوه ای از مشارکت مردم در اداره مدرسه است و 11 عضو هیات امنای مدرسه از جمله معتمدان مسجد و محل، کارشناسان تعلیم و تربیت، نماینده شورای معلمان، انجمن اولیا و مربیان در رابطه با مسایل آموزشی و پرورشی تصمیم گیری می کنند.  
وی افزود: با توجه به تعدد مدارس هیات امنایی موجود در استان در حال حاضر برنامه خاصی برای افزایش آن ها وجود ندارد و صرفا کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی این مدارس مدنظر می باشد.
بیات خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 4 درصد مدارس استان بصورت هیات امنایی اداره می شوند به علاوه ایجاد مدارس هیات امنایی در واقع شیوه ای جدید از مدیریت مشارکتی است که با نظارت مردمی اداره می شوند و در این مدارس علاوه بر ایجاد تنوع در آموزش و پرورش، فعالیت های مکملی برای رشد و شکوفایی دانش آموزان ارایه می شود.  
گفتنی است این کمیته با هدف کمک و مساعدت به مدیران مدارس برای افزایش کیفیت برنامه های آموزشی و پرورشی مدارس تشکیل شده است که امید می رود با همراهی و همکاری کلیه متولیان تعلیم و تربیت زمینه ساز رشد و توسعه کیفی این مدارس فراهم گردد.
 
انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.