مهاباد؛

ورود پلیکان های سفید مهاجر به تالاب سولدوز نقده

نخستین دسته از پلیکان های سفید وارد تالاب سولدوز شهرستان نقده شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت : این پرندگان که تعدادشان به 282 قطعه می رسد در ادامه مسیر کوچ خود از شمال به جنوب برای استراحت و تغذیه وارد این تالاب شده اند.

فرامرز سفری افزود : وضع مناسب زیستگاهی و تغذیه ای و امنیت حاکم بر تالاب های این شهرستان باعث جلب هزاران قطعه از انواع این پرندگان به شهرستان نقده در روزهای اخیر شده است.

وی اضافه کرد : در روزهای آینده با توجه به وضع مطلوب این تالاب شاهد حضور هرچه بیشتر این گونه در تالاب های شهرستان خواهیم بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده اظهار داشت : این پرندگان مهاجر در ادامه مسیر کوچ خود از شمال به جنوب مدتی را در این تالاب به استراحت و تغذیه پرداخته و با کاهش دما در این منطقه ، کوچ خود را به مناطق گرمتر ادامه می دهند.

وی افزود: تالاب سلدوز نقده به علت وضع و امنیت مناسب، به یکی از استراحتگاه ها و زیستگاه های مهم پرندگان در شمال غرب کشور تبدیل شده که هر سال پذیرای شمار زیادی از انواع پرندگان مهاجری است که در مسیر پرواز خود وارد این تالاب می شوند.

شهرستان نقده با داشتن تالاب های فصلی و دائمی از جمله تالاب های سلدوز ، حسنلو ، درگه سنگی همه ساله در فصول بهار و پائیز پذیرای شمار زیادی از پرندگان مهاجر از جمله غاز خاکستری، انواع مرغابی و اردک از جمله اردک سر سفید، اردک سرسبز، اردک مرمری، سرحنایی و بلوطی، خروس کولی، حواصیل، تنجه، فلامینگو و پلیکان است.

در شهرستان نقده هفت تالاب فصلی و دائمی وجود دارد که سالانه بیش از 10 هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی در آن زندگی می کنند که از این تعداد ، تالاب های درگه سنگی ، حسنلو و یادگارلو جزو تالاب های بین المللی هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ورود ، پلیکان ، سفید ، سلدوز ، نقده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.