دفاع نخست‌وزیر استرالیا از طرح ممنوعیت مادام العمر ورود پناهجویان غیرقانونی به این کشور

نخست‌وزیر استرالیا از طرح ممنوعیت مادام العمر ورود پناهجویانی که با قایق به این کشور می‌آیند، دفاع کرد.

دفاع ترنبول از طرح ممنوعیت مادام العمر ورود پناهجویان غیرقانونی به این کشور
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «مالکوم ترنبول،» نخست‌وزیر استرالیا دوشنبه از طرح ممنوعیت مادام العمر ورود پناهجویانی که با قایق به این کشور می‌آیند، دفاع کرد. این درحالیست که وکلا می‌گویند طرح مذکور، کنوانسیون پناهجویان سازمان ملل متحد را نقض می‌کند.

بنابر قوانین مهاجرت استرالیا، پناهجویانی که با قایق به این کشور می‌آیند برای طی روند قانونی به بازداشتگاه‌های جزیره مانوس در «پاپوآ گینهٔ نو» و جزیره «نائورا» منتقل می‌شوند. 

تقریباً 1200 نفر در حال حاضر در این جزایر بازداشت شده‌اند. وکلای حقوق بشر، قانونی بودن ممنوعیت ورود همیشگی پناهجویان به استرالیا را زیر سوال برده‌اند. آنها می‌گویند براساس کنوانسیون پناهجویان سازمان ملل، هیچ کشوری حق ندارد پناهجویان را به دلیل ورود یا حضور غیرقانونی به یک کشور، مجازات کند. در نتیجه طرح پیشنهادی استرالیا این کنوانسیون را نقض می‌کند.

ترنبول برای تصویب این طرح مجبور است حمایت سناتورهای مستقل یا حزب کارگر را جلب کند. سیاست استرالیا برای بازداشت نامحدود پناهجویان در دریا مورد انتقاد داخلی و بین‌المللی قرار گرفته است.

توافق برای اسکان دادن دوباره پناهجویان نرخ محبوبیت ترنبول را که در ماه جاری به کمترین میزان از آغاز خدمتش (سپتامبر 2015) رسیده است، افزایش می‌دهد.

پس از اینکه دادگاه عالی پاپوآ گینهٔ نو به بسته شدن بازداشتگاه مانوس حکم داد، استرالیا برای اسکان دادن 1200 پناهجوی بازداشت شده، تحت فشار قرار گرفت.

حامیان حقوق بشر از اینکه اقدامات اخیر استرالیا به جدا شدن اعضای خانواده‌های پناهجویان از یکدیگر منجر شود، هراس دارند. ممکن است بسته شدن بازداشتگاه‌ها و تلاش برای اسکان دوباره پناهجویان شرایط دشواری را برای آنها رقم بزند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار