ایلام؛

آموزش به کارآموزان فنی و حرفه ای عراق

مدیر کل فنی و حرفه ای از ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به کارآموزان استان واسط عراق در رشته جوشکاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ رضا نصری اعلام کرد: یکی از سیاست های سازمان آموزش فنی و حرفه ای، توسعه روابط حسنه متقابل با کشورهای جهان از راه بسط آموزش های فنی و حرفه ای بوده که این سیاست به دیپلماسی مهارت مشهور است.

وی گفت : در سال‌های اخیر استان های ایلام و واسط عراق تعاملات گسترده‌ ای در بخش های مختلف داشته و علاوه بر مراودات اقتصادی و تجاری این بار یک گروه 17 نفره از کارآموزان عراقی برای کسب مهارت و یادگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به استان سفر کردند.

وی افزود : در راستای این گونه تعاملات، اولین گروه از کارآموزان کشور عراق از استان واسط برای آموختن دوره (جوشکاری آرگون) به ایلام اعزام شدند.

نصری اظهار کرد: با توجه به بازار کار موجود عراق، نیاز به تخصص این گونه رشته ها و کمبود امکانات و آموزش‌های لازم در کشورعراق سبب شده است تا استان آماده ارائه خدمات آموزشی به کارآموزان عراقی شود.

وی گفت: تلاش خواهیم کرد تا با شناسایی دقیق نیازهای کشور همسایه ، بستر را برای ارائه این آموزش‌ها از طریق ورود کارآموزان به کشور و یا فرستادن مربیان برای آموزش حرفه‌ آموزان آنان فراهم کنیم.












انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، عراق ، کاراموز ، فنی ، حرفه ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.