تلاش رئیس‌جمهور کره‌جنوبی برای کاهش بحران سیاسی ایجاد شده در کشورش

"پارک گون های" که در برهه‌ای بحرانی از زندگی سیاسی‌اش قرار دارد، در تلاش است تنش‌ها را کاهش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، محبوبیت "پارک گون های" – رئیس جمهور کره جنوبی – در حال کاهش است. حال افرادی از اعضای حزب وی درخواست کرده اند برای پایان دادن به بحران سیاسی اخیر این کشور چاره‌ای اندیشیده شود.

روز یکشنبه، سخنگوی حزب سِینوری – حزب حاکم کره جنوبی – گفت این حزب خواستار برکناری نخست وزیر و چند نفر از اعضای کابینه دولت به وسیله پارک گون هه شده است. این حزب همچنین درخواست کرده است افراد بی‌طرفی که به وسیله مجلس این کشور انتخاب خواهند شد، در این سمت‌ها جایگزین شوند.

در هفته گذشته، دادستان‌های کره جنوبی به دفتر رئیس جمهور این کشور رفتند تا اتهامات وارد شده به وی را بررسی کنند. گزارش‌ها حاکی است رئیس جمهور کره جنوبی تحت نفوذ دوست صمیمی‌اش بوده است. این زن متهم شده است از رابطه دوستی با رئیس جمهور این کشور برای نفوذ در امور سیاسی و به دست آوردن منافع شخصی سوءاستفاده کرده است. مخالفان پارک گون هه ادعا می‌کنند این زن به رئیس جمهور کره جنوبی در تعیین بودجه کمک، و پارک گون هه را در تامین مالی برای 2 بنیاد که تحت ریاست وی هستند متقاعد کرده است.

این زن که "چوی سون-سیل" نام دارد، روز دوشنبه در جمع روزنامه‌نگاران از مردم کره جنوبی عذرخواهی کرد.

این بحران سیاسی موجب شد در سراسر کره جنوبی تظاهرات گسترده‌ای برگزار شود. رشد اقتصادی اندک و عملکرد ضعیف شرکت‌های بزرگی مانند سامسونگ و هانجین در بازار سهام، بر نارضایتی شهروندان این کشور افزوده است.

پارک گون هه در اقدامی بی‌سابقه در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و از مردم این کشور پوزش خواست. وی همچنین اذعان کرد در برخی از مسائل با چوی سون-سیل مشورت کرده است. وی روز یکشنبه، استعفای 3 تن از مشاوران ارشدش را پذیرفت تا افراد جدیدی جایگزین آن‌ها شوند.

حزب حاکم و همچنین حزب مخالف خواستار دستگیری فوری چوی سون-سیل شده اند. با این‌حال، دو حزب مخالف دولت پارک خواستار کناره‌گیری وی نشده اند. در صورتی که رئیس جمهور کره جنوبی از سمتش کناره‌گیری کند، ظرف 60 روز آینده یک انتخابات برگزار خواهد شد. با این‌حال، سخنگوی یکی از احزاب مخالف گفته است کناره‌گیری و یا شکایت از پارک گون هه انتخاب مناسبی نخواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار