مشهد؛

مشهد 2017فرصتی ارزشمند برای اصناف

انتخاب مشهد درسال 2017به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام برای اصناف فرصتی ارزشمند است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نایب رییس دوم اتاق اصناف در مشهد با بیان این مطلب گفت:با شناخت ظرفیت بالای پیرامون حرم مطهر و انتخاب مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام ایجاد بازارهای موضعی برای سوغات فرهنگی ، فرصتی ارزشمندی است.

سید محسن خاوری هاشمی تصریح کرد: در سال 2017 ما با حضور زائرین و مسافران بیشتری در مشهد مواجه خواهیم شد که باید راه های ماندگاری بیشتر آنها را در شهر مشهد بررسی و اجرایی کنیم.

او با اشاره به اینکه مشهد تنها یک شهر زیارتی نیست،شهر توریستی و ضیافتی هم میتواند باشد گفت:تمرکز زائرین در منطقه ثامن،عدم نوآوری در زمینه سوغات،نقص و کمبود سوغات برای افراد خاص،کمبود نظارت بر شبکه ی توزیع و تولید از دید فرهنگی از موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

خاوری تصریح کرد:ما برای عوام سوغات در نظر گرفته ایم در حالیکه بازارهای ما خالی از سوغات مناسب برای اشخاص خاص میباشد.

نایب رییس دوم اتاق اصناف گفت:در شهر مشهد نماد زیبایی از حرم مطهر رضوی که میتواند فرهنگ ایرانی ،اسلامی را به سایر کشورها منتشر کند وجود ندارد.

او آموزش بازار شناسی و بازاریابی ،مشهد شناسی،ایجاد برند و نوآوری و تضمین کالا در سوغات،برگزاری جشنواره ها و همایشها و همچنین نظارت فرهنگی برشبکه توزیع و تولید را از دیگر اولیتهای کمیسیون های اتاق اصناف برشمرد.

//انتهای پیام ز.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.