قزوین؛

پرداخت تسهیلات به بیش از ۱۳ هزار واحد صنعتی

۱۳ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی تسهیلات بهین یاب دریافت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ قائم مقام وزیرصنعت در امور تولید در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی استان گفت: این واحد های صنعتی تا کنون ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند .



رضا رحمانی افزود : همچنین از مجموع واحدهای ثبت نام شده در سامانه بهین یاب تاکنون ۳۲ هزار واحد صنعتی واجد شرایط برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.

قائم مقام وزیر صنعت در امور تولید ،مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را  تامین سرمایه درگردش و نقدینگی بیان کرد و گفت : تلاش می کنیم این بخش از موانع تولید در قالب سامانه بهین یاب برطرف شود.

رحمانی اضافه کرد:تداوم تولید وابسته به سرمایه است وبا اجرای طرح بهین یاب گام اساسی برای تامین نقدینگی مورد نیاز تولید کنندگان برداشته شده است و با حذف سقف پرداختی امیدواریم همه واحدها بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی ادامه داد : در این طرح بانک های عامل، بیمه و مالیات همراهی قابل توجهی داشته اند و با سیاست دولت در این طرح بدهی و معوقات بانکی واحدها، چک های برگشتی، رعایت نشدن نسبت مالکانه محاسبه و لحاظ نخواهد شد.

رحمانی اضافه کرد:هدف دولت حل مشکلات واحدهای کوچک و متوسط و فعال شدن آنهاست و اگر این چرخه شکل بگیرد می توانیم ضمن حفظ اشتغال موجود مشاغل جدید هم برای مناطق مختلف کشور ایجاد کرد.

وی گفت: انتخاب واحدها در سه مرحله پایش شده است که قبل از پرداخت در سازمان های صنعت، جهاد کشاورزی و کار گروه استانداری و یک مرحله هم بانکها کنترل می کنند تا کسانی که واقعا شرایط را دارند از حمایت دولت برخوردار شوند.

وی بیان کرد: تامین زنجیره مس و فولاد، تقویت واحدهای کوچک و متوسط، خوشه سازی، تقویت تشکل های صادراتی، نوسازی صنایع فرسوده، فعال کردن واحدهای نیمه فعال از دیگر رویکردهای وزارتخانه در رونق فضای کسب و کار است.

وی تصریح کرد:  همچنین برای افزایش صادرات هم به واحدهای بزرگ تسهیلات پرداخت می کنیم که در این زمینه مقدمات کار فراهم شده است.

قائم مقام وزیر صنعت در امور تولید افزود : امسال ۱۰ میلیارد دلار نسبت به سال گذشته صادرات رشد خواهد یافت که این امر به اشتغال و تولید  کمک خواهد کرد.

رحمانی گفت: پارسال ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم و امسال در صورت افزایش ۲۰ درصد امیدواریم ۶۰ میلیارد دلار صادرات محقق شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار