شیراز؛

عدم استقبال دامداران از انجام واکسیناسیون تب برفکی

مدیرکل دامپزشکی فارس گفت: استقبال قابل‌ توجهی از طرف دامداران جهت انجام واکسیناسیون دام‌ ها علیه بیماری تب برفکی صورت نگرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس، یعقوب مهندس مدیرکل دامپزشکی فارس گفت: واکسیناسیون علیه بیماری واگیردار تب برفکی در دام سنگین (گاو و گوساله) همزمان با سراسر کشور از 7 مهرماه در استان فارس آغازشده که استقبال قابل‌ توجهی از طرف دامداران صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه تا امروز تنها نزدیک به 50 درصد از جمعیت مورد انتظار زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفته‌اند، افزود: عدم همکاری دامداران و حساس ماندن نیمی از جمعیت دامی احتمال شیوع این بیماری در ماه‌های آتی را دوچندان می کند.
مهندس ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از وارد آمدن خسارت اقتصادی به دامداران از مسؤولان امر ازجمله اتحادیه تعاونی دامداران و شورای شهر و روستا درخواست داریم دامداران را در این امر ترغیب و تشویق کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان فارس تصریح کرد: در سال‌ های گذشته بهای واکسن و هزینه واکسیناسیون از محل اعتبارات دولتی پرداخت می شد اما امسال تنها هزینه واکسیناسیون از اعتبارات دولتی پرداخت می‌ شود و بهای واکسن به عهده دامداران است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار