روایت باشگاه خبرنگاران جوان از حواشی داغ بهارستان؛

لاریجانی خطاب به وزرای پیشنهادی: صدقه خوبی به ما بدهید، وضع بودجه خوب نیست

جلسه رای اعتماد 3 وزیر پیشنهادی دولت یازدهم در مجلس شورای اسلامی از حواشی بی بهره نماند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، چهل و یکمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز راس ساعت 8:8 دقیقه با دستور کار رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، و ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین سایر دستورات آغاز شد.

- علی لاریجانی این بار هم ریاست صحن علنی مجلس را از ابتدا جلسه برعهد داشت.

- پس از اعلام دستور صحن، قاری به تلاوت چندی از کلام الله مجید از سوره نساء در صحن علنی پرداخت.

**مجلس روی آنتن زنده

- با ورود خبرنگاران به صحن، اولین موضوعی که مورد توجه رسانه های دیداری و شنیداری قرار گرفت، حضور عوامل فنی و تصویربرداران شبکه خبر سیما از ساعات ابتدایی صبح برای پوشش مستقیم جلسه رای اعتماد بود.

مهدی کیایی مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی روز گذشته درباره پخش زنده مراسم رای اعتماد گفته بود که با درخواست صدا و سیما با پخش زنده جلسه رأی اعتماد موافقت شده و جلسه مذکور از شبکه خبر و البته مانند سایر جلسات علنی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

**پاستورنشینان در بهارستان

8:17 اسحاق جهانگیری و محمد باقر نوبخت به همراه جمعی از وزرا اعم از واعظی،وزیر ارتباطات و فناوری، محمد جواد ظریف،وزیر امور خارجه،نعمت زاده وزیر صنعت و معدن، دهقان وزیر دفاع، چیتچیان وزیر نیرو، وارد صحن علنی شدند .این در حالی است که 3 وزیر پیشنهادی هم همراه با معاون اول دولت وارد صحن شدند.

** تاخیر «روحانی» در صحن / استقبال عارف از روحانی

8:21 روحانی  به همراه علی مطهری، نائب رئیس دوم مجلس و محمدرضا تابش، نهاوندیان وارد صحن علنی مجلس شد و عارف با دستمالی که بر دهان داشت و نشان از سرماخوردگی وی بود به استقبال روحانی رفت و در ادامه روحانی که می خواست با وی روبوسی کند، رئیس فراکسیون امید از این حرکت امتناع کرد. این درحالی است که به علت تاخیر روحانی برای حضور در جلسه رای اعتماد علی لاریجانی دستور داد تا به سایر دستورات صحن پرداخته شود.

**روبوسی به سبک عارف

-اما ماجرای روبوسی عارف با هئیت دولت در ادامه باز هم با امتناع وی به دلیل سرماخوردگی به یک حال و احوال پرسی و چند شانه به هم زدند به طنز ختم شد که در ادامه باعث خنده برخی از نمایندگان شده بود.

-این درحالی است که در ادامه علی لاریجانی به وزرای حاضر در مجلس خیر مقدم گفت. 

لازم به ذکر است در ادامه جلسه رای اعتماد به 3 وزیر پیشنهادی، نمایندگان مخالف و موافق به اظهارنظر می‌پردازند و احتمالاً جلسه مذکور، در نوبت عصر سه‌شنبه نیز ادامه خواهد یافت.


** ادامه دستور

8:25 دقیقه حسن نوروزی ،سخنگوی کمسیون قضایی مجلس برای ارائه گزارش طرح الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی در پشت سکوی جایگاه ناطقان صحن قرار می گیرد با این حال همچنان هیئت دولت در حال دیده بوسی با برخی از نمایندگان مجلس هستند.

**شوری به سبک مجلس

8:26 دقیقه جمعی از نمایندگان متشکل از کریمی قدوسی ، وکیلی، کوچکی نژاد، امیر آبادی فراهانی،پورابراهیمی لاهوتی ، حشمت الله فلاحت پیشه و ... در سمت چپ سکوی هیئت رئیسه شوری داشتند و شواهد امر خبر از شوری برای رای اعتماد به وزاری پیشنهادی داشت.

این درحالی است که پیش تر دو فراکسیون امید و مستقلین ولایی در جلسات خود به این جمع بندی رسیدند تا به سه وزیر پیشنهادی رای اعتماد بدهند و اما به نقل برخی از اعضا فراکسیون ولایت، براساس جلسه صبح امروز این فراکسیون جوی نامطلوبی برای رای اعتماد به وزرا وجود داشت.


8:56 روحانی با دستور علی لاریجانی و پایان دستور اول صحن برای دفاع از وزرای پیشنهادی در پشت جایگاه ناطقان صحن قرار گرفت.


**ثبت نام عارف برای سخنرانی بعنوان موافق وزرای پیشنهادی

 عارف برای سخنرانی در صحن علنی مجلس بعنوان موافق وزرای پیشنهادی ثبت نام کرد.

عذر عارف برای مصاحفه با رئیس‌جمهور/ ثبت نام عارف برای سخنرانی در دفاع از وزرای پیشنهادی
** در انتظار دفاع


9:50 دقیقه؛ روحانی همچنان به ایراد سخنرانی در صحن علنی می‌پردازد و پیش از دفاع از 3 وزیر پیشنهادی درباره مسائل اقتصادی کشور سخن می گوید که این مسئله خود به نوعی باعث بی حوصلگی برخی نمایندگان در صحن شده و آنها مشغول رفت و امد در بین راهروها هستند.

**بررسی صلاحیت وزرا براساس حروف الفبا

9:58دقیقه؛ رئیس جمهور در پایان اظهارات خود در صحن علنی پس از بررسی برخی از فعالیت های وزرای پشنهادی از وزرای سابق خود در وزارتخانه های فرهنگ، ورزش و جوانان ،آموزش و پرورش نام برد و از فعالیت آنها تقدیر کرد.

**روحانی بهارستان را ترک کرد

10:16 حسن روحانی، رئیس جمهور دقایقی پس از دفاع از وزرای پیشنهادی خود، مجلس را بدون اعضای کابینه خود ترک کرد.

این درحالی است که پس از پایان اظهارات روحانی، کوهکن و قاضی زاده به دنبال ایراد تذکر در صحن بودند که هیئت رئیسه به انها اجازه صحبت نداد.

**آغاز رقابت دانش آشتیانی/ دانشِ «دانش»

اما پیش از آن رقابت، سخنرانی حشمت الله فلاحت پیشه در باب بررسی صلاحیت دانش اشتیانی در صحن آغاز شده بود و وی در ابتدای مخالفت خود گفت: آقای دانش آشتیانی رشته تحصیلی شما هیچ ارتباطی با وزارت اموزش و پرورش ندارد. من نمیدانم مسئولی که فرزندانشان را برای تحصیل به خارج از کشور می فرستند چگونه می توانند به ملت خدمت کنند.

11:08 دقیقه، تب داغ مخالفان دانش اشتیانی در مجلس زمانی بالا گرفت که نقوی حسینی یکی از اعضای فراکسیون ولایت دانش اشتیانی را بازیگر اول فتنه نامید. نقوی حسینی در ادامه گفت: آقای رئیس جمهور چرا وزیری که یکبار مجلس به آن اعتماد نکرد مجددا به مجلس معرفی می کنید.

البته در ادامه مذاکرات صحن، مهدی شیخ در مقام موافق از دانش آشتیانی بر آمد و گفت: آیا ما فتنه گریم! من و جمعی از دوستانمان جانبازان این خاک و میهن بوده ایم که این مسئله با فریاد احسنت برخی از نمایندگان مواجه شد.

**بوسه صادقی بر دستان نماینده رشت

در ادامه غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در موافقت با دانش آشتیانی در صحن علنی گفت: " برخی از نمایندگان تا کی می خواهند از فتنه استفاده کنند."محمود صادقی نمانیده مردم تهران پس از نطق نماینده رشت به سمت وی رفت و بر دستان جعفرزاده بوسه زد که این مسئله مورد توجه برخی از خبرنگاران و عکسان قرار گرفت.

**اعلام تنفس یک ساعته

11:51 دقیقه؛ سرانجام نوبت صبح جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت برای تصدی وزارتخانه‎های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان با اعلام علی لاریجانی به پایان رسید.

گفتنی است؛ به علت تقارن جلسه با اذان ظهر، لاریجانی اعلام تنفس کرده و ادامه جلسه را با رای نمایندگان به ساعت 13 موکول کرد.

** آغاز جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در نوبت عصر/ پاسخ دانش آشتیانی به نقوی حسینی

13:6دقیقه دومین جلسه مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت سه وزیر پیشنهادی دولت یازدهم آغاز و هیئت رئیسه مجلس پس از قرائت بخشی از تذکرات کتبی خواستار ادامه نطق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس شد. 
دانش آشتیانی در مدت 7 دقیقه مجددا به دفاع از خود پرداخت و به برخی از سوالات مخالفین خود پاسخ داد.

دانش آشتیانی گفت: بنده وفادار به مقام معظم رهبری هستم و حاضرم بیایم و خواسته‌های ایشان را در موضوع تحول در آموزش و پرورش اجرا کنم که بلافاصله پس از این اظهارات از گوشه و کنار صحن مجلس فریاد احسنت احسنت نمایندگان بلند شد.

این در حالی است که پس از پایان نطق این وزیر پیشنهادی وقتی وی روی صندلی خود تکیه زد جعفرزاده ایمن آبادی که با ویلچر در صحن علنی رفت و آمد دارد، به سمت دانش آشتیانی رفت و دانش آشتیانی که متوجه او شد بلافاصله از جای خود برخواست و با وی روبوسی گرمی کرد.

13:25 دقیقه اما پس از پایان دفاعیات دانش آشتیانی از کارنامه کاری خود موضوع بررسی صلاحیت وی در مجلس به اتمام رسید و هیئت رئیسه در ادامه بررسی صلاحیت صالحی امیری را در دستور کار قرار داد.

در ادامه حسن نوروزی به عنوان اولین موافق وی در صحن علنی نطق خود را ایراد کرد و در ادامه سید احسان قاضی‌زاده در مخالفت با وی پشت تریبون سکوی ناطقان صحن علنی مجلس قرار گرفت. 

** ** خوش و بش موافق و مخالف دانش آشتیانی در صحن

حواشی صحن علنی امروز پایانی نداشت و در ادامه، نقوی حسینی که به عنوان یکی از مخالفان سرسخت دانش آشتیانی، در صحن سخنرانی کرده بود، در کنار صندلی جعفرزاده ایمن آبادی که او هم یکی از موافقین دانش آشتیانی بود قرار گرفت و این دو، پس از یک گفت‌وگوی چند دقیقه‌ای، با هم خوش و بشی کردند اما در ادامه، زمانی که جلالی و نعمتی به جمع این دوتن پیوستند، خوش و بش این دو نماینده چنان گل انداخت که دست در دست هم، رو به دوربین عکاسان قرار گرفتند که بعد از ایجاد این صحنه برای عکاسان، جلالی و نعمتی رو به خبرنگاران و عکاسان در تفسیر این حرکت دو نماینده گفتند: نقوی و جعفرزاده دست به یکی کردند که دانش آشتیانی رأی بیاورد. 

**درخواست بودجه صدقه‌ای از سوی لاریجانی

15:30 تب بررسی صلاحیت 3 وزیر پیشنهادی روحانی در صحن در حالی به ایستگاه بررسی صلاحیت سلطانی‌‎فر وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت ورزش و جوانان رسید که در بین نطق نماینده یزد، لاریجانی سر شوخی را با وزرا باز کرد.

سید ابوالفضل موسوی که در ابتدای نطق خود به ماه صفر اشاره داشت، خطاب به نمایندگان گفت: اول ماه صفر است و دوستان صدقه کنار بگذارند که در ادامه، لاریجانی به مزاح رو به وزرای پیشنهادی گفت: وزاری پیشنهادی که رأی اعتماد از مجلس می‌خواهند به مجلس صدقه خوبی بدهند که بودجه مجلس کم است که این اظهارت منجر به خنده برخی از نمایندگان شد.

**هاشم‌زائی به مجلس بازگشت

اما این پایان حواشی صحن علنی امروز نبوده  و در حین نطق نماینده یزد که در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان صحبت می‌کرد، به ناگهان، هاشم‌زائی نماینده مردم تهران که اخیرا بر اثر تصادف در حین رانندگی در بستر بیماری بود وارد مجلس شد. وی که با دست شکسته وارد مجلس شد با حمایت و کمک نمایندگان بر روی صندلی خود نشست.

** دو رکعت نماز برای وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان

 16:01 دقیقه؛ سرانجام نوبت به آخرین ناطق مجلس شورای اسلامی در موافقت با صلاحیت سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان رسید. وی که با بیان قاطع خود سعی داشت مجلس دهم را مجلسی متفاوت معرفی کند، در ادامه و در دفاع از سلطانی‌فر گفت: یک شخص در گیلان زمان استانداری سلطانی‌فر می‌گفت که زمان ریاست وی در استانداری بهترین دوره استانداری در گیلان بود و می‌گفت نذر کرده تا اگر وی وزیر ورزش و جوانان شود، برای سلطانی‌فر دو رکعت نماز بخواند آیا این کافی نیست که ما این وزیر را انتخاب کنیم؟

اما کلام سلحشوری به اتمام نرسیده بود که لاریجانی که به نظر می‌رسد کمی خستگی کار بر وی مستولی شده، به سبک مزاح‌گونه خود به سلحشوری گفت: معلوم نیست که خیلی هم کافی باشد و این صحبت لاریجانی باعث خنده حضار و برخی از نمایندگان شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۱ آبان ۱۳۹۵
گرچه باشگاه خبرنگاران ازتايد نظر ات امتناع ميکندامابنده بعنوان یک جانبازشيمايي می نويسم فرزند من کارشناس ارشد هست چندساله بیکاره این دولت حتي جلوی استخدام ایثارگران را گرفت گرچه مجلس نیز سکوت کرده ریس مجلس با احمدی نژاد درافتاده بود و کارها سنگ می انداخت اماباروحاني هم نفس وهم یاراست اینجاست که فتنه 88جان گرفت و الان کل پست هاي کلیدی دراختياردارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۵
با این مدیرا نباید وضع بوجه خوب باشه
آخرین اخبار