باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

شکست سنگین جیش الاسلام در "غوطه شرقی" + نقشه و جزئیات

با نزدیک بودن سقوط "دوما"، سوریه تیپ 105 گارد ریاست جمهوری به احتمال آخرین فرصت را به جیش الاسلام برای تسلیم خواهد داد.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش سوریه یک موفقیت مهم را در "ریف دمشق"  به دست آورد.

نیروهای سوری دژهای جیش الاسلام را در غوطه های دمشق یکی پس از دیگری فتح می کنند و رسانه های خارجی از پیشروی های ارتش سوریه به عنوان یک شکست کامل  برای تروریست های جیش الاسلام و همپیمانانش یاد کرده اند.

وبگاه المصدر درباره پیشروی های ارتش سوریه در غوطه دمشق می گوید: جیش الاسلام و گروه های نزدیک به آن متحمل یک شکست سنگین در غوطه شرقی شده اند.

این وبگاه ادامه داد: نیروهای سوری اخیرا دو روستا را در "غوطه دمشق"  آزاد کرده و جیش الاسلام این موضوع را اخیرا افشا نموده است.

وبگاه المصدر با تاکید بر اینکه ارتش سوریه در غوطه دمشق توانسته موقعیت خوبی را بدست آورد عنوان داشت: دو روستا گرفته شده توسط نیروهای مسلح سوریه در غوطه شرقی  و در منطقه  تل کردی بوده است.

شکست سنگین جیش الاسلام در

با نزدیک بودن سقوط "دوما"، سوریه تیپ 105 گارد ریاست جمهوری به احتمال آخرین فرصت را به جیش الاسلام برای تسلیم خواهد داد.

ارتش سوریه در جبهه جنوبی با تسلط بر شهر "داریا" ، امیدها را برای پیروزی در سایر جبهه ها همچون "دوما" افزایش داده  است. با این پیروزی  باعث فرسایش جبهه‌های دیگری نظیر جوبر و خان الشیخ و المعضمیه و اردوگاه الیرموک می‌شود و چه‌‌بسا باعث سقوط مناطق غوطه، منطقه "دوما" و مناطق القنیطره و البادیه تا درعا شود.

دوما در حال حاضر پایتخت عناصر مسلح در چند کیلومتری دمشق به شمار می‌رود و از زمان قبل از ناآرامی‌های سوریه در بهار سال 2011 محیط مناسبی برای رویکردهای افراط گرایانه بوده است. به این ترتیب معرکه دوما بیشتر از یک مواجهه نظامی با گروه‌های مسلح است، این شهر محیط مناسبی برای سلفی‌ها و تکفیری ها است.

"دوما" کانون اصلی استقرار تروریست های جیش الاسلام است و خروج آن ها از این شهر و پایان تسلط نظامی در آن فروپاشی تدریجی این گروه ها را در پی دارد.

در صورت آزاد سازی "دوما" ، جیش الاسلام و همپیمانانش در ریف دمشق در موضع ضعف قرار می گیرند. چرا که بر اساس گفته ها دست کم 1700 نفر از تروریست ها عضو جیش الاسلام هستند.


گزارش از محمد زرچینی


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۵
همیشه مواظب باشید از کناره ها وپشت به شما حمله نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۳ آبان ۱۳۹۵
از تمام کشورهای جهان برای مبارزه با داعش راهی خاورمیانه شود .
آخرین اخبار