اهواز؛

اتخاذ تدابیر ویژه مقابله با تروریسم در مراسم اربعین

رئیس کمیته درمان مراسم پیاده‌روی اربعین ازاتخاذ تدابیر ویژه‌ای برای مقابله با بیوتروریسم در مراسم اربعین خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، پیرحسین کولیوند، رئیس کمیته درمان مراسم پیاده‌روی اربعین گفت: کمیته بهداشت و درمان مراسم پیاده‌روی اربعین برای این مراسم آمادگی کامل دارد.

وی بیان داشت: برنامه‌هایی که این کمیته برای این مراسم تدارک دیده است با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های عضو این کمیته در حال انجام است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس کمیته بهداشت و درمان مراسم پیاده‌روی اربعین تصریح کرد: در همه مرزهای کشور بسترهای لازم آماده شده و آموزش‌های لازم به افراد مرتبط با بحث بهداشت و درمان داده شده است.

وی افزود: خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز دپو شده و همچنین در زمینه مقابله با بیوتروریسم نیز تدابیر ویژه‌ای کمیته بهداشت و درمان دیده است.

کولیوند ادامه داد: با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح در مرزهای کشور بیمارستان‌های صحرایی استقرار می‌یابد که با نزدیک شدن به این مراسم این بیمارستان‌ها دایر می‌شود.

وی عنوان داشت: هلال احمر در حال انتقال دارو و ملزومات مورد نیاز به مراکز درمانی خود در کشور عراق است تا در آنجا نیز با مشکلی از این جهت روبه‌رو نباشیم.

رئیس کمیته بهداشت و درمان مراسم پیاده‌روی اربعین افزود: به همه زائران عزیزی که دارای بیماری‌هایی هستند توصیه می‌شود قبل از پیاده‌روی اربعین با پزشکان خود مشورت کرده و دستورات لازم را دریافت کنند تا در حین مراسم مشکلی نداشته باشند.

کولیوند گفت: تزریق واکسن‌هایی که پزشکان تجویز می‌کنند و همچنین رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک از دیگر توصیه‌هایی است که زائران باید جدی بگیرند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.