پرداخت نشدن پولی از بودجه 7 هزار میلیاردی جدول شماره 14 به حوزه پژوهش

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: هیچ پولی از بودجه 7 هزار میلیاردی جدول شماره 14 مربوط به کارهای پژوهشی از طرف دولت به این حوزه پرداخت نشده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم صبح امروز در حاشیه نشست استانی ستاد ملی هفته پژوهش وفناوری در وزارت علوم با اشاره به مشکلات ساخت کشتی تحقیقاتی اظهار داشت: کارهای مدیریتی خوبی صورت گرفته و عملیات اجرایی آن در حال انجام است اما در بخش تجهیزات به دلیل کمبود بودجه با مشکلاتی روبرو شده ایم.

وی بیان کرد: برای تامین تجهیزات آزمایشگاهی بودجه آن به تصویب سازمانهای ذیربط رسیده است و قرار است اگر این بودجه 7میلیارد تومانی به تصویب نهایی سازمان برنامه و بودجه برسد کار این پروژه هموار می‌شود.

وی بیان کرد: واگذاری پژوهشگاهها به بخش خصوصی در شورای عتف مطرح شد و ما در این شورا به عنوان کار تشویقی تسهیلات خاصی را برای ایجاد انگیزه در بین سرمایه‌گذاران اختصاص داده ایم.

احمدی با بیان اینکه اگر وظایف اداره پژوهشگاهها حاکمیتی است باید خود دولت آن را مسئولیت آن را به عهده بگیرد افزود: اگر اداره این پژوهشگاهها غیر حاکمیتی بوده باید مسئولیت آن بر عهده سازمانهای ذیربط بوده تا ما بتوانیم بر آن اعمال نظر کنیم.

وی گفت: ارزش افزوده شرکتهای دانش بنیان یکی از کارهای اساسی در حوزه اقتصادی محسوب می‌شود به طوریکه پارکهای علم و فناوری در سال 94، 120 میلیارد تومان بودجه برایشان در نظر گرفته شده که سرمایه در گردش این پارکها در حدود 1800 میلیارد تومان است.


احمدی عنوان کرد: پارکهای علم و فناوری از لحاظ مالی وضعیت خوبی دارد و برای دانشجویان اشتغال ایجاد کنند.

وی ابراز کرد: افرادی که دارای طرحهای  خلاقانه و کاربردی هستند با فعالیت در پارکهای فناوری علاوه بر اشتغال می‌توانند محصولشان را به تولید رسانده و این کار یک کار اقتصادی، فرهنگی محسوب می‌شود و همچنین دانشجو به یک فعالیت هدفنمد دست پیدا می‌کند

گفت: سرمایه گذاری در بخش فناوری  وپژوهشی باید در کشور افزایش یلبد و این کار علاوه بر یک فعالیت اقتصادی الگوی خوبی برای شرکتهای دانش بنیان محسوب می‌َشود. 

احمدی متذکر شد: شرکتهای دانش بنیان از منابع پایدار زود بازده و دانشجو و استاد با فعالیت در این  استار آپها و پارکهای علم و فناوری می‌توانند ایده‌های خود ار عملیاتی سازند و این نوع فعالیت ضریب نفوذ بالایی دارد و سبب افزایش تولید ناخالص داخل کشور می‌شود.

احمدی با اشاره به بودجه 7 هزار میلیاردی طرحهای پژوهشی تصریح کرد: این بودجه در جدول شماره 14 مخصوص فعالیت‌ةای پژوهشی و فناوری بوده که من در جلسه دیروز با معاون اول ریاست جمهوری تقاضای اجرای این بودجه را کردند.

وی ادامه داد: از بودجه پژوهشی 7 هزار میلیاردی هنوز هیچ پولی را ما دریافت نکرده‌ایم و دولت دلیل پرداخت نشدن آن را کمبود بودجه می‌داند.

احمدی گفت: مبلغ قبلی بودجه طرحهای پژوهشی 6 هزار میلیارد تومان بود که در جدول شماره 14 ، به یک درصد رسیده و خیلی از مسائل غیر شفاف چون حقوق کارمندان و هزینه‌های روتین از آن حذف شده و در اختیار پارکهای فناوری و حوزه های پژوهشی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار