وحشتناک ترین اسامی آتشفشان های جهان+تصاویر

وبسایت وایرد اقدام به بررسی 10 نام ترسناک برای آتشفشان‌های جهان کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت وایرد اقدام به بررسی نام 10 آتش فشان ترسناک جهان کرده است. 

جورنادا دل مورتو، نیومکزیکو آمریکا

با آتشفشانی آغاز می‌کنیم که نامش "جاده مردان مرده" است. این آتشفشان در مرکز نیومکزیکو قرار دارد. این آتشفشان در 760 هزار سال گذشته غیرفعال بوده است. با این وجود، این آتشفشان در نزدیکی گدازه‌های آتشفشانی فعالی قرار دارد که می‌تواند در آینده فوران کند. 

10 آتشفشان وحشتناک از منظر نام+تصاویر

دریاچه تمساح، کانادا

دریاچه تمساح اسمی ترسناک نیست مگر آنکه از تمساح بترسید. اگر متوجه شده باشید دریاچه تمساح در کانادا قرار دارد و این کشور کم و بیش از داشتن خزنده‌های غول‌پیکر بی‌بهره است. باید ویژگی دیگری را دلیل نام ترسناک این دریاچه دانست. دریاچه تمساح مجموعه‌ای از مخروط‌های خاکستر، آتشفشان‌ها و گدازه‌های جریان یافته در رود یوکان است که پس از آخرین عصر یخبندان دیگر فعال نبوده است. کانادا پر از آتشفشان‌هایی با نام‌های ترسناک است. کلاغ مرداب، کوه تیره و کوه فریب نمونه‌هایی از نام‌های ترسناک آتشفشان‌های کانادا است.

10 آتشفشان وحشتناک از منظر نام+تصاویر

باغ شیطان، ایالت اورگن آمریکا

باغ شیطان یکی دیگر از دشت‌های جریان گدازه است که به سمت شرق "نیوبری کالدرا" در مرکز اورگن کشیده شده است. این منطقه پر از غارهای لوله‌‌ای شکل ماگما است. این بازالت‌های بزرگ (سنگهای آتشفشانی) قدمتی میان 10 تا 20 هزار سال دارند. 

کوه کرکس، ایتالیا

کوه کرکس کمی عجیب و غریب است. این آتشفشان در شرق کوهستان آپنینی قرار دارد. کوه کرکس ممکن است در پایان زندگی آتشفشانی خود قرار داشته باشد. این آتشفشان در قله خود دارای یک دهانه است که دقیقاً معلوم نیست کی و چگونه شکل گرفته است. تا شعاع 150 کیلومتری کوه کرکس از خاکستر و باقی‌مانده‌های فوران گذشته‌اش پوشیده شده است. آخرین فوران این آتشفشان مربوط به 420 هزار سال پیش است. 

دکابزادو گرند، شیلی

نام این آتشفشان به معنای "شخص بزرگ گردن زده شده" است. این آتشفشان در یکی از فعال‌ترین مناطق آتشفشانی شیلی قرار دارد. آخرین بار این آتشفشان در ژوئن 1933 فوران کرد.

سر خائن، جمهوری وانواتو

این آتشفشان در واقع یک شبه جزیره و متشکل از سه آتشفشان کوچکتر است که در کنار یکدیگر قرار دارند و پس از بارها فوران به جزیره ارومانگو متصل شده‌اند. 

10 آتشفشان وحشتناک از منظر نام+تصاویر

آتشفشان آرام، روسیه

به نظر شاید این آتشفشان ارتباطی به هالووین نداشته باشد و اسم آن ترسناک نباشد. شاید اسم این آتشفشان نشان دهنده آرام‌تر بودن آن نسبت به آتشفشانهای دیگر شبه جزیره کامچاتکا باشد. این آتشفشان در 5 هزار سال گذشته فورانی نداشته است. 

میز شیطان، آلاسکا

این آتشفشان در مناطق یخ زده آلاسکا قرار دارد و در 250 هزار سال گذشته فعال نبوده است. 

کوه وحشت، قطب جنوب

این آتشفشان در جزیره راس قرار دارد و آتشفشان فعالی نیست. کوه وحشت آخرین بار 800 هزار سال پیش فوران کرده است. 

جریب نیمه جهنم، آیداهو

این لیست را با یک نام جالب به پایان می‌رسانیم. آتشفشان جریب نیمه جهنم در واقع 400 کیلومتر مربع مساحت دارد. بسیاری از مردم آیداهو را به عنوان مکان آتشفشان‌های فعال می‌شناسند. با این وجود، این آتشفشان 3200 سال است که فعالیت نداشته است. 

10 آتشفشان وحشتناک از منظر نام+تصاویر

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار