اصفهان؛

گرما و سرما مانع حضور ننه علی بر مزار فرزند شهیدش نمی‌شد

حضور صبحگاهی ننه علی در گلستان شهدا از عنایات شهید علی کدخدایی، فرزند این مادر گرانقدر بود و گرما و سرما هم مانع حضور ايشان در گلستان شهدا نمی‌شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،از حدود هشت سال پیش، مسئولان فرهنگسرای پایداری واقعدر گلستان شهدای اصفهان متوجه حضور صبحگاهی مادری شهید به صورت مستمر در گلستان شهدا با یک سبد پر از میوه شدند.

حضور مداوم مادر شهید علی کد خدایی در روزهایی غیر از پنج‌شنبه و جمعه با سبد سنگین میوه که برای خیرات پسرش به همراه داشت، ما را کنجکاو کرد تا مسافت منزل تا گلستان شهدای مادر را پیگیری کنیم و متوجه شدیم این مادر شهید که به ننه علی معروف است، هر روز صبح با اتوبوس شهری مسافت خیابان آتشگاه تا گلستان شهدا را طی می‌کند.

ننه‌علی معمولاً هفته‌ای دو تا چهار روز رأس ساعت 7 صبح در گلستان حاضر می‌شود و چون در آن زمان زائران به گلستان شهدا کم هستند، توزیع میوه نذری خود را از کیوسک نیروی انتظامی ابتدای گلستان شهدا آغاز می‌کند و سپس به مغازه اطراف و کارمندان فرهنگسرا تعارف می‌کند و همیشه با لبخندی که بر چهره دارد می‌گوید از این میوه بخورید پسرم خیلی میوه دوست ‌داشت.

سعید صرامی،سرپرست فرهنگسرای پایداری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ننه علی برای کسبه، رفتگران و کارمندان اطراف گلستان شهدا یک روحیه نوستالژی دارد و همین نیز شاید از عنایت خود شهید باشد.

وی تصریح کرد: ما با دیدن عشق و فداکاری ننه علی به این فکر فرو می‌رویم که ما برای شهدا چه کرده‌ایم و باید از این مادر بزرگوار درس بگیریم.

صرامی گفت: سبد سنگین میوه‌های ننه علی مطابق با فصل است؛ اگر در تابستان باشد، این مادر هندوانه و خربزه به همراه دارد و اگر در زمستان باشد، نارنگی و پرتقال و نکته جالب اینکه دادن خیرات برای ننه علی با وجود سختی در حمل آن هیچگاه ترک نمی‌شود.

وی گفت: این مادر شهید هر روز صبح به گلدان‌هایی که خودش دور تا دور مزار پسرش چیده، آب می‌داد و می‌گفت این گلدان‌ها را گذاشتم تا کسی روی مزار پسرم راه نرود ضمن اینکه پسرم عاشق سبزه بود .



انتهای پیام/م



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.