قم؛

بانک های خصوصی در امر پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی همکاری کنند

استاندار قم ضمن انتقاد از عملکرد بانک های خصوصی در نحوه واگذاری تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی گفت: اقدام بانک های خصوصی در پرداختن نکردن تسهیلات مورد نیاز به واحدهای تولیدی اخلاقی نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛سید مهدی صادقی خطاب به بانک های خصوصی اظهار داشت: شما واقعا مدیون مردم هستید، و باید پول های آنها را درراستای توسعه تولید به کار بگیرید.

استاندار قم همچنین با تاکید بر ایجاد تحول در هدف گذاری های جلسه های اقتصاد مقاومتی به منظور خارج شدن این جلسه ها از حالت روتین و رخوت، افزود: جلسه های اقتصاد مقاومتی باید با موضوع آن تناسب داشته باشند، و با توجه به اهمیت مباحثی که در این جلسه ها مطرح می شود باید نسبت به بستر سازی لازم جهت پیاده سازی فکری، ذهنی و عملی این مباحث اقدام کنیم، ولی به اندازه مورد نظر پیشرفت نکردیم، و باید با تلاش بیش از پیش کمیته های مربوطه این موضوع ها را مقداری عملیاتی تر و عینی تر در دستور کار خود داشته باشیم.

وی با مهم ارزیابی کردن موضوع منابع مالی بانک ها در بحث اقتصاد مقاومتی، افزود: اگر این منابع به صورت منطقی و در جای خود مصرف شود تاثیر خود را بر تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد گذاشت.

استاندار قم با اذعان به اینکه منظور از مطرح کردن این سخنان به هیچ وجه زیر سوال بردن عملکرد بانک ها، واحدهای تولیدی و مدیران دولتی نیست، اضافه کرد: همه این گروه ها در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی حرکت می کنند، و فارغ از برخی موانع و مشکلاتی که وجود دارد این مجموعه ها باید همکاری و تعامل صمیمانه ای با یکدیگر داشته باشند تا امور را ساماندهی کنند.

وی با بیان اینکه نباید رویکرد دستگاه ها اجرایی و تصور ذهنی آنها از انجام وظایف محوله صرفا رفع تکلیف باشد، خاطر نشان کرد: عملکرد و نوع کارکردهایی که تا به حال داشتیم چه بخواهیم و چه نخواهیم صرف نظر از نیت هایی که ما حق فکر کردن راجع به آن را نداریم بیانگر این واقعیت است.

صادقی با بیان اینکه اگر مدیری بخواهد حرکتی را در جهت حل مشکلات واحدهای صنعتی انجام دهد، حتما می تواند انجام دهد، افزود: با توجه به رکود شدید، وضعیت اقتصادی ناپایدار و به هم ریخته و غیر قابل اتکای کشور، واحدهای تولیدی و صنعتی واقعا دارای مشکلات زیادی هستند که مدیران باید نسبت به رفع مشکلات این واحدها و به حرکت در آوردن چرخ واحدهای تولیدی به عنوان جزیی از چرخ اقتصادی کشور اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه یک سری تفاوت هایی بین بانک ها وجود دارد که به طور حتم ناشی از نگاه های مدیران و مجموعه عناصر تصمیم گیرنده در بانک ها است، تصریح کرد: در برخی مواقع مدیران نباید کار خود را به کارشناسان ارجاع دهند چرا کارشناسان تصمیم ساز نیستند، بلکه منویات مدیریتی که منبعث از یک کار درست است را به صورت کارشناسی انجام می دهند.

استاندار قم گفت: مدیران بانک ها قبل از اینکه در سیستم تصمیم گیری و کارشناسی عنان کار را دست کارشناس مربوطه بدهند، باید خودشان تصمیم گیری کنند.

صادقی همچنین با بیان اینکه مجموعه استانداری علاوه بر واحدهای تولیدی از بانک ها نیز حمایت می کند، تا در یک پروسه زمانی و کاری تامین مالی مورد نیاز خود را انجام دهند، بر ضرورت تداوم جلسه های کمیته اقتصادی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به منظور آسیب شناسی و احصاء راهکارهای موثر در تامین نیاز مالی و نقدینگی واحدهای صنعتی استان تاکید کرد.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از ستاد تسهیلات زائران اربعین حسینی، اقدامات انجام شده از سوی این ستاد را بسیار خوب، سنجیده و به جا توصیف کرد، و افزود: آسیب شناسی خوبی انجام شده و برنامه ها بر اساس همین امرطراحی شده است، و قم با 22 موکب بالاترین رقم موکب و ایستگاه صلواتی در مسیر کربلای معلا را دارا می باشد و احتمال ایجاد چند موکب دیگر نیز وجود دارد که توصیه شده این موکب ها در یکدیگر ادغام شوند تا از پراکندگی آنها جلوگیری به عمل آید.

وی همچنین با گرامیداشت سیزدهم آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: امیدواریم نتایج این روز دفاع ملت ایران را در بر داشته باشد.

پانزدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با موضوع بررسی عملکرد بانک های مختلف دولتی و تخصصی در ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی برگزار شد.

انتهای پیام/ج
برچسب ها: قم ، سخنرانی ، استاندار ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار