اصفهان؛

عزت دائمی در راهی است که خداوند تعیین کرده است

استاد اخلاق حوزه علمیه تاکید کرد: هدف از خلقت کمال توحیدی است و حال عده ای اسیر نفس و عده ای اسیر حق هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله ناصری دردیدار با طلاب ممتاز پژوهشی_فرهنگی_آموزشی موسسه آموزش عالی فاطمة الزهرا(س) اصفهان گفت: هدف خواهران طلبه هدف مقدسی است، زیرا قرار است حاملین ولایت و توحید و ناشر احکام الهی باشند.
وی گفت : تحصیل در حوزه های علمیه مورد رضایت خداوند است زیرا فرد می خواهد از طریق علم و دانش خود را به حقیقت ولایت، توحید و عبودیت برساند.
استاد اخلاق حوزه علمیه تاکید کرد: هدف از خلقت رسیدن به کمال توحیدی است و حال عده ای اسیر نفس هستند و عده ای اسیر حقند.
آیت الله ناصری گفت: حضرت حق ما را در عالم ذر خلق کرده و همه آنجا به رب بودن او اقرار کردیم و همه گفتند قالوا بلی، تو خدای ما هستی و کسی که مستحق فرمانبرداری کل هستی است تویی.
وی ادامه داد: از عالم ذر تنزل کردیم و سیر نزولی داشتیم و در همه مراتب نزول او رب بوده است و ما را تربیت کرده است بدون اینکه ما طلبکار او باشیم، حال که به ذهن من القا کرده است که به حوزه بروم، باز او مدیر و مدبر است پس چرا از او غافلیم.
استاد اخلاق حوزه علمیه راه حق را شبیه اتوبان دانست و افزود: عزت دائمی در سیر به طریقی است که خدا تعیین کرده است؛ مسلمان باید تسلیم حق و شیعه باید پیرو حق باشد.
آیت الله ناصری گفت: ابزار سعادت و تکامل، علم و عمل است «الذین آمنوا و عملوالصالحات» و خواهران طلبه بیشتر توجه تان به هدف باشد که هدف مقدس است و باید بنده و پیرو او باشیم «و التامین فی محبة الله», محبت به او داشته باشیم, خدا ما را غرق نعمت کرده است، چرا از او غافلیم.
وی تاکید کرد: وجود کامل انسان، یعنی یک دنیا خودت را بشناس که من عرف نفسه فقد عرف ربه و خواهران بدانید برای گذر از این عالم دنیا، مشکلات زیادی در پیش داریم.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.