روسیه: گزارش‌های رسانه‌ای از پیروزی‌های ائتلاف در موصل با واقعیت مطابقت ندارد

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد گزارش رسانه‌های غربی در حمایت از حملات ائتلاف بین‌المللی به موصل، با واقعیت مطابق نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ایگور کوناشینکف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: وضع موصل با وضع حلب متفاوت است، حمله به محله‌های مسکونی موصل به قربانی شدن افراد بسیاری منجر می‌شود.

وی افزود: روسیه و سوریه، 6 گذرگاه انسانی برای خروج غیرنظامیان از حلب ایجاد کردند، هرچند گروه‌های مسلح مانع خروج آنها می‌شوند، اما در موصل گذرگاه امن برای خروج غیرنظامیان وجود ندارد، لذا وضع آن متفاوت است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: نمایندگان سازمان ملل و صلیب سرخ، همچنین خبرنگاران و فعالان سیاسی در موصل حضور ندارند و آنچه رسانه‌های آمریکایی و اروپایی از به اصطلاح پیروزی ائتلاف بین‌المللی بر تروریست‌ها گزارش می‌دهند، سانسور شده است و با واقعیت میدان مبارزه مطابقت ندارد.

کوناشینکف افزود: روسیه و سوریه بیش از دو هفته است بر فراز حلب پروازی نداشته‌اند، اما ائتلاف بین‌المللی روزانه موصل را گلوله‌باران می‌کند.

وی گفت: ائتلاف بین‌المللی در 24 ساعت گذشته 25 پرواز هوایی بر فراز شهر موصل داشته است و 21 مرتبه با موشک‌های استراتژیک " بی52 اچ، اف ای 18 و رافال ام" این شهر و حومه آن را هدف قرار داده‌ است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار