مودیز: هیلاری کلینتون پیروز انتخابات است

شرکت مودیز آنالیتیکس مُدلی را ارائه داد که براساس آن کلینتون در انتخابات پیروز می شود.

مودیز: هیلاری کلینتون پیروز انتخابات است
 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شرکت «مودیز آنالیتیکس» که نتایج 9 رقابت انتخاباتی گذشته آمریکا را به درستی پیش‌بینی کرده است، اعلام کرد بهای پایین گاز و محبوبیت «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا عواملی هستند که به پیروزی کلینتون منجر می‌شوند.

مودیز آنالیتیکس در آخرین مدل پیشنهادی خود پیش از برگزاری انتخابات 8 نوامبر، سه‌شنبه پیش‌بینی کرد «هیلاری کلینتون» از حزب دموکرات با  332 رأی الکترال بر «دونالد ترامپ» از حزب جمهوری‌خواه با 206 رأی الکترال پیروز می‌شود. در واقع اوباما نیز با همین مدل در سال 2012 بر رقیب خود ـ میت رامنی- پیروز شد.

مُدلی که شرکت مودیز آنالیتیکس ارائه می‌دهد براساس ترکیبی از شرایط اقتصادی و تاریخ سیاسی کشور است و از سال 1980 نتایج انتخابات را به درستی پیش‌بینی کرده است.

در واقع این شرکت بر برتری نامزدها تمرکز نمی‌کند، بلکه به میزان محبوبیت حزب روی کار و شرایط اقتصادی کشور توجه می‌کند. عوامل اقتصادی که مورد توجه مودیز آنالیتیکس هستند شامل میزان درآمد خانوارها و بهای خانه و بنزین می‌شوند.

از لحاظ سیاسی نیز به تعداد رأی‌هایی که هر ایالت در انتخابات پیشین به حزب روی کار داده است، توجه می‌شود. همچنین رأی‌دهندگان و محبوبیت رئیس‌جمهور وقت نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند.

براساس مُدل مودیز و با توجه به محبوبیت اوباما و بهای پایین نفت احتمال پیروز شدن هیلاری کلینتون بسیار بالا است. مودیز هشدار داده است در این مُدل ویژگی‌ شخصیتی هیچ نامزدی در نظر گرفته نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار