در صحن علنی مجلس صورت گرفت

اخطار قانون اساسی نماینده بندرعباس نسبت به تشکیل فراکسیون ترک‌زبانان

نماینده مردم بندرعباس گفت: باید مراقب باشیم که به جای قبیله‌گرایی به دنبال رفع بیکاری و فقرزدایی برای همه مردم کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه 12 آبان در اخطاری قانونی اساسی در صحن علنی مجلس با استناد به اصول 119 و 20 و با اشاره به تشکیل فراکسیون مناطق ترک‌نشین در مجلس گفت: ملت از هر قوم و قبیله‌ای از حقوق مساوی و همه افراد اعم از زن و مرد از حمایت قانون برخوردارند.

وی با ذکر اینکه بنا بر اصل 84 قانون اساسی همه نمایندگان در برابر تمام آحاد ملت مسئولیت دارند، اظهار داشت: مجلس صدای ملت است و باید منادی وحدت و کثرت‌گرایی باشد و اگر این روند ادامه یابد باید دیر یا زود منتظر تقسیم‌بندی‌های بعدی در سایر اقوام باشیم. که می‌تواند منجر به اختلاف در سطح کشور شود. 

مرادی گفت: پس از تشکیل این فراکسیون تعدادی از سایت‌های تروریستی و تجزیه‌طلب از این مسئله استقبال کردند و باید مراقب باشیم و به جای قبیله‌گرایی به دنبال رفع بیکاری و فقرزدایی برای همه مردم کشور باشیم. 

براساس این گزارش مسعود پزشکیان نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی که اداره بخشی از جلسه علنی امروز را برعهده داشت در پاسخ گفت: این بحث برای قومیت نیست و هیچ ربطی به قومیت‌گرایی ندارد بلکه نمایندگان مناطق ترک‌نشین کنار هم جمع شدند و در ادامه در هیات‌رئیسه مجلس برای نحوه عملکرد این فراکسیون تصمیم‌گیری خواهد شد و به هیچ عنوان اقدامی خلاف قانون صورت نگرفته است و هر گونه پیامی در این باره را تکذیب می‌کنم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۲ آبان ۱۳۹۵
حرکات انحرافی در آغاز یک حرکت ساده به نظر می‌رسد اما در ادامه به یک خط فکری و در انتها به یک تهدید تبدیل می‌شود. از این رو آقای پزشکیان که یک فرد انقلابی و با سواد خود را می داند. بایستی تنها حول محور ایرانی و اسلامی که اهداف ملی محسوب می‌شود حرکت نماید.
آخرین اخبار