امتناع وزارت مهاجرت استرالیا از انتشار اسناد بازداشتگاه نائورا

وزارت مهاجرت استرالیا از ارائه مدارک مربوط به آزار و اذیت پناهجویان در بازداشتگاه نائورا، خودداری می‌کند.

امتناع وزارت مهاجرت استرالیا از انتشار اسناد بازداشتگاه نائورا
 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، مقامات وزارت مهاجرت و حفاظت مرزی استرالیا در یک ایمیل که به طور تصادفی به گاردین استرالیا ارسال شد، می‌نویسند در خصوص سیاست‌های کنونی«خطراتی» وجود دارد و باید بازبینی شوند.

با توجه به ایمیل مذکور این وزارت‌خانه انتشار اسناد مربوط به پناهجویان در بازداشتگاه‌های «نائورا» را ممنوع کرده است. «شین نویمان،» وزیر مهاجرت دولت سایه استرالیا در این خصوص گفت این موضوع سوء مدیریت وزیر مهاجرت -پیتر داتن- را نشان می‌دهد.

وزارت‌ مهاجرت در واکنش به این موضوع اعلام کرد این ایمیل به درستی فهمیده نشده است. 

یکی از کارمندان وزارت‌خانه مذکور در این ایمیل از دو کارمند دیگر می‌پرسد: «متوجه شده‌ایم که پرونده‌های «اف‌اُ‌آی» که شامل خلاصه گزارش‌های حوادث، اطلاعات بهداشتی و چندین مورد دیگر می‌شوند د رحالت تعلیق هستند و هنوز از شما برای نهایی کردن آنها تأییدیه دریافت نکرده‌ایم. ممکن است به ما اعلام کنید که چه زمانی می‌توانیم روند را ادامه دهیم؟ خطراتی در بی توجهی به درخواست‌های مطرح شده در این مورد‌های اف‌اُ‌آی وجود دارد. به جای پیشگیری از رسیدگی به این موارد، بهتر است اسناد را هر چه زودتر با استثنا قائل شدن درمورد اطلاعات نائورا، منتشر کنیم. این مسئله را باید با «سوزان[متیو]» بحث کنیم.

وزارت مهاجرت استرالیا برای پیگیری این پرونده‌ها زمانبندی مشخصی دارد و به نظر می‌رسد برای پاسخ به چندین درخواست گاردین از زمانبندی مشخص شده فراتر رفته است. درخواست گاردین از این وزارتخانه درمورد اطلاعات بهداشتی نائورا اطلاعاتی را خواسته که ارائه آن از ژوئیه سال جاری تاکنون به تعویق افتاده است.

این وزارتخانه از انتشار اطلاعات مرتبط با حمایت از کودکان در نائورا نیز امتناع کرده‌است. بنابر گزارش‌ها این اطلاعات قرار بوده تا پایان اکتبر منتشر شوند.

گاردین پیش از این اطلاعات مرتبط با بازداشتگاه نائورا را تا اکتبر 2015 منتشر کرد که باعث شد استرالیا بار دیگر بر این بازداشتگاه تمرکز کند. مجلس سنا در حال بررسی اتهاماتی است که از سوء استفاده و تجاوز در این بازداشتگاه حاکی هستند و وزارت مهاجرت مجبور است اطلاعات مربوطه را منتشر کند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار