یزد؛

نظم و امنیت از مهمترین ویژگی های یک کشور

یکی از مهمترین ویژگی هایی که همواره باید در یک کشور وجود داشته باشد، نظم و امنیت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدحسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور گفت:  یکی از مهمترین ویژگی هایی که همواره باید در یک کشور وجود داشته باشد، نظم و امنیت است وایران از این لحاظ امینت بهترین وضعیت را در این زمان تجربه می کند.

 مقیمی افزود:با توجه به فعالیت های گسترده دولت تدبیر و امید در حوزه های سیاسی و اقتصادی، فضای نشاط سیاسی و اجتماعی و آرامش و امنیت در جامعه احیاء شده است.

وی ادامه داد: با وجود تمام ناامنی هایی که در خارج ازایران وجود دارد با اقدامات به موقعی که مسئولان نظامی، امنیتی، انتظامی و قضایی کشور انجام دادند، امنیت ایران حفظ شده و مشکلی در حوزه های امنیتی کشور وجود ندارد.

مقیمی افزود: دولت یازدهم از شروع به کار تمام تلاش خود را به کار گرفت تا فعالان سیاسی و اجتماعی بتوانند در چهارچوب قوانین و مقررات و ضوابط فعالیت‌ کنند و مردم نیز بتوانند حرف‌های خود را بدون لکنت بیان کنند.

قائم مقام وزیر کشور تصریح کرد: نشاط سیاسی و اجتماعی و آرامش کشور نشان دهنده بلوغ سیاسی مردم و در این خصوص نقش شوراهای تامین در استان ها و شهرستان ها تعیین کننده است.

مقیمی در ادامه گفت: در حوزه سیاست خارجی هدف گذاری دولت بر سیاست تنش‌زدایی بوده و با وجود کارشکنی های آمریکا و عربستان در سطح منطقه موفقیت های خوبی کسب شده است.

وی در خصوص مذاکرات هسته ای نیز یادآور شد: تیم مذاکره کننده مقابل ایران با وجود کارشکنی های متعدد نتوانست تیم کار کشته ایران را که زیر نظر وزارت امور خارجه بود مغلوب کند و مذاکرات جمله به جمله و متن به متن ، با داخل کشور هماهنگ می شد.

قائم مقام وزیر کشور خاطرنشان کرد: یکی از ایرادهایی که به دولت می‌گیرند این است که دولت تمام وقت خود را به برجام گذاشته و از مسائل داخلی غفلت کرده در حالی که فقط بخشی از دولت یعنی وزارت امور خارجه و سازمان انرژی هسته ای درگیر این کار بوده و با جدیت زیاد، مذاکرات را دنبال می کردند.

مقیمی با بیان اینکه مذاکرات فقط لبخند و حرف نبود بلکه ساعت ها مذاکره فشرده و تصمیمات سخت در آن بوده، ادامه داد: در کنار تیم مذاکره کننده تیم های اقتصادی ،آموزشی، سلامت و دفاعی دولت تدبیر و امید فعالیت های خوبی داشته اند که نتایج آن قابل مشاهده است.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: دولت یازدهم در شرایطی وارد عرصه فعالیت شد که نرخ تورم کشور 43 درصد، نرخ رشد اقتصادی منفی 6 دهم درصد و رکود بالا بر کشور حاکم بود که با تلاش های تیم های مختلف دولت تورم به 7 درصد، رشد اقتصادی مثبت شده و به چهار درصد رسید وبخش عمده ای از بدهی های دولت از جمله مطالبات فرهنگیان و بازنشستگان پرداخت شده ضمن آنکه قرار است برای عبور از رکود برای 7هزار و 500واحد تامین مالی صورت گیرد.

قائم مقام وزیر کشور خودکفایی در تولید گندم، تحولات بخش سلامت از جمله کاهش بیش از 60 درصدی هزینه های بیمارستانی برای بیماران، افزایش 2.5 برابری فروش نفت و دریافت هزینه آن با دلار به جای روپیه و نیز مثبت شدن تراز تجاری کشور را از دستاوردهای قابل توجه دولت تدبیر و امید برشمرد.

مقیمی احیاء سازمان مدیریت را در انسداد پرداخت حقوق های غیرمتعارف که عمدتا غیردولتی بوده و کوچک سازی دولت موثر ارزیابی کرد و ادامه داد: دولت از استان ها انتظار دارد در تمام مسائل بویژه اقتصاد مقاومتی تلاش بیشتری انجام دهد تا به اهدافی که در کشور و بویژه سند چشم‌انداز در نظر گرفته شده، دست پیدا کنیم.

وی گفت: با توجه به تفویض 100 اختیار وزرا به مدیران کل استان ها در حمایت از کارآفرینان، کارها باید سرعت گرفته و سیاست های اقتصاد مقاومتی که دولت با تمام قوا در آن وارد شده به خوبی در کشور اجرا شود تا مطالبات مردمی که به صورت کامل از دولت حمایت کرده اند پاسخ داده شود.

قائم مقام وزارت کشور در سفر یک روزه خود به استان یزد در نشست فعالان و تشکل های سیاسی این استان نیز شرکت می کند.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار