ضرورت به روز بودن اطلاعات علمی طلاب

مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: لازمه پاسخگویی طلاب و روحانیان به سوالات و شبهات نیازمند به روز بودن اطلاعات علمی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری  مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: یک طلبه باید در هر زمانی به دنبال علم آموزی و تقویت بنیه علمی خود باشد.

وی با بیان اینکه طلاب برای موفقیت در عرصه تبلیغ دین نیازمند جایگاه علمی بالا هستند، افزود: لازمه پاسخگویی طلاب و روحانیان به سؤالات و شبهات نیازمند به روز بودن اطلاعات علمی است.

مدیر حوزه علمیه مازندران اخلاق را دومین عنصر سعادت یک طلبه و روحانی عنوان کرد و گفت: اخلاق و تزکیه نفس محور برنامه های حوزه های علمیه در طول تاریخ بوده است.

طاهری با بیان اینکه علم بدون اخلاق نمی تواند زمینه تعالی و سعادت حقیقی یک طلبه را فراهم کند، اظهار داشت: علم بدون اخلاق موجب ایجاد انحراف در جامعه بشری می شود که نمونه بارز آن را می توان در دنیای غرب دید.

وی تاکید کرد: یک طلبه و روحانی برای موفقیت در امر تبلیغ و ساختن جامعه ای ارزشی، نیازمند تزکیه درونی است.

مدیر حوزه علمیه مازندران از مردم داری به عنوان عنصر سعادت طلاب حوزه های علمیه یاد کرد و گفت: طلاب حوزه های علمیه باید همانند علما و بزرگان دینی پیوندی مستحکم با عموم جامعه داشته باشند.

طاهری با بیان اینکه ارتباط روحانیت با مردم هر روز مستحکم تر می شود، افزود: دشمنان نظام اسلامی از این پیوند عمیق هراسان و عصبانی هستند و تمام تلاش خود را برای کمرنگ کردن این رابطه به کار گرفته اند.

وی عمل به آموخته ها را عنصر دیگر سعادت طلاب و روحانیان عنوان کرد و گفت: یک طلبه و روحانی باید عامل به دین باشد.     

مدیر حوزه علمیه مازندران با تاکید بر اینکه مسائل علمی و اخلاقی در حوزه باید یک اصل مهم باشد و نباید به راحتی از کنار آن عبور کرد، اظهار داشت: علم و اخلاق در حوزه باید همراه و همزمان با هم رشد کند و تقویت شود تا شاهد بالندگی حوزه علمیه باشیم.

طاهری با بیان اینکه طلاب برای موفقیت در عرصه تبلیغ دین نیازمند جایگاه علمی بالا هستند، گفت: لازمه پاسخگویی طلاب و روحانیان به سوالات و شبهات نیازمند به روز بودن اطلاعات علمی است.

منبع: مهر
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار