ایلام؛

گردوغبار مدارس مهران و دهلران را تعطیل کرد...

به دلیل بروز پدیده گرد و غبار شدید، مدارس نوبت عصر شهرستان مهران را تعطیل و مدارس دهلران هم زودتر از موعد اصلی تعطیل شدند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ بر اساس اعلام ستاد بحران شهرستان مهران تمامی مدارس مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم این شهرستان در نوبت ظهر امروز (چهارشنبه) 12 آبان تعطیل است.


فرماندار دهلران هم طی تماس تلفنی با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد : بدلیل افزایش غلظت آلاینده ها وهجوم ریز گردها کلیه مدارس شیفت عصرامروز درسطح این شهرستان دوساعت زودترازموعد اصلی تعطیل شدند.


مسئول هواشناسی مهران گفت: در اثر بروز پدیده گرد و غبار میزان دید افقی در این شهرستان اکنون به 500 متر رسیده که 9 هزار و 500 متر کمتر از میزان دید در یک هوای پاک و استاندارد است.


علی محمدیان اعلام کرد: بروز این پدیده از ساعت ها پیش آغاز شده و پیش بینی می شود تا روز پنجشنبه (فردا) نیز ادامه داشته باشد.


شهرستان مرزی مهران در همسایگی کشور عراق از کانون های اصلی ورود ریزگردهای عربی و گرد و غبار به کشور است.


هوای شهرستان دهلران نیز با ورود توده گرد و غبار از طرف عراق به آسمان استان ایلام در وضعیت هشدار و ناسالم قرار گرفته است و وضعیت هوای دیگر مناطق استان ایلام هم به علت ورود این توده ریزگرد در آستانه هشدار قرار دارد.








انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.