قزوین؛

دیدار مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین با جمعی از مداحان

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین در دیدار با جمعی از پیشکسوتان مداحی استان بر لزوم پیوند میان نسل قدیم و جدید جامعه ی مداحان تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ معصومی فر گفت: مداحی استان قزوین از سبک های اصیل و ادبیات غنی تبعیت دارد که به نسل قبل محدود شده و این سبک ها باید به نسل جدید هم منتقل شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین در ادامه بهره گیری مداحان از سبک های اصیل، اشعار غنی و دستگاه های موسیقی را لازمه ی تقویت مداحی ها دانست و خاطر نشان کرد: وجود هنر و ظرافت های هنری و نیز سبک های عزاداری اصیل  در کنار اشعار معنوی که منجر به تقویت باورهای دینی و اعتقادی مخاطب میشود موجب ماندگاری یک اثر در قالب مداحی خواهد شد .

معصومی افر اضافه کرد : رسانه به سهم خود بدنبال شناسایی، رشد، انعکاس و معرفی این آثارارزشمند مداحی در جامعه است.

وی ،تقویت و احیای سبک های اصیل مداحی را یکی از راههای مقابله با برخی سبک های مخرب و جدید دانست و گفت : در کنار سبک های اصیل ما نیازمند اشعار غنی با محوریت عزت، شجاعت، پایداری و دین مداری نهضت عاشورا و حضرت سید الشهداء علیه السلام و اصحاب ایشان هستیم که باید تجلی یابد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین در ادامه  خواستار دستگاه های متولی برای حمایت از مداحان استان شد .

معصومی فر همچنین از مداحان  خواست محافلی مستمر برای تشریک مساعی در حوزه ی تقویت و ترویج فنون و مهارت های مداحی برپا و دراین محافل بحث وتبادل نظر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صفی خانی مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین نیز ابراز امیدواری کرد برپایی این جلسات میتواند موجب توسعه و معرفی سبک های اصیل مداحی در جامعه شود.

دراین جلسه مداحان حاضر ضمن قدردانی از صداوسیمای مرکز قزوین بخاطر توجه به این نیاز فرهنگی جامعه، خواستار حمایت و توجه بیشتر دستگاه های اجرایی استان شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار