حساس ترین گل های لژیونرهای ایرانی در بازیهای اروپایی

ایرانی ها متخصص نقره داغ کردن هلندی ها در اروپا

با توجه به این که درخشش سردار آزمون در برابر اتلتیکو مادرید اولین بار و آخرین باری نیست که یک ایرانی در بازیهای تورنمنت های اروپایی گلزنی می کند تاریخچه گلزنی ایرانی ها را بررسی می کنیم.

ایرانی ها متخصص نقره داغ کردن هلندی ها در اروپابه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،مرحوم حسین صدقیانی با پیراهن شارلوآ بلژیک در دهه1930 که هنوز تورنمنت یکپارچه ای در رقابت های باشگاهی اروپا تشکیل نشده بود در بازیهای غیر رسمی اروپایی گل هایی به ثمر رسانده بود. اما این علی دایی است که با پیرهن هرتابرلین برابر چلسی ودر برابر دروازه بان هلندی این تیم اد دیگوی موفق شد برای اولین بار به عنوان یک ایرانی در بازیهای حساس اروپایی آن هم از جنس لیگ قهرمانان اروپا در فصل 199-2000  2 گل حساس به ثمر برساند.

براساس این گزارش؛ سومین گل حساس یک ایرانی  را باز هم علی دایی در برابر کریستین آبیاتی دروازه بان آ ث میلان در سم سیرو به ثمر رساند.

چهارمین گل حساس یک ایرانی در تاریخچه رقابت های مهم اروپایی را مهدی مهدوی کیا ستاره ایرانی هامبورگ در فصل 2000-2001 در برابر یونتوس ودروازه بان هلندی این تیم ادوین فان در سار به ثمر رساند.

اما پنجمین گل حساس  یک ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا را باز هم مهدوی کیا با به ثمر رساندن گل چهارم هامبورگی ها در برابر بیانکو نریها به ثمر رساند واین در حالیست که در این بازی حسای مهدوی کیا یک پنالتی نیز گرفته بود.

اما ششمین گل حساس یک ایرانی در تاریخچه باشگا های اروپایی برابر بوردو توسط جواد نکونام در بازیهای لیگ اروپا  به ثمر رسید.

هفتمین گل حساس که می توانست ارمغان بهتری را داشته باشد سردار آزمون برای روستوف در برابر اتلتیکو مادرید به ثمر رساند.
البته مهرداد مینانود نیز برای اشتروم گراتس اتریش گل هایی در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده اما به واقع جز حس اس ترین گل ها محسوب نمی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار