زاهدان

جنوب شرق کشور در آینده لوکوموتیو توسعه ملی است

رئیس انجمن ژئوپلتیک ایران گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود از جمله سواحل مکران، جنوب شرق کشور این قابلیت را دارد که در آینده لوکوموتیو توسعه ملی باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،نهمین کنگره انجمن ژئوپلتیک و نخستین همایش جغرافیا و برنامه‌ریزی منطقه‌ای ایران در زاهدان توسط قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه و دانشگاه سیستان و بلوچستان در تالار امام رضا (ع) این دانشگاه آغاز به کار کرد.

حسین نصیری در این همایش اظهار کرد: جنوب شرق به عنوان یک منطقه‌ای از کشور باید مانند سایر نقاط کشور توسعه پیدا کند و عدالت جغرافیایی محقق شود.

رئیس انجمن ژئوپلتیک ایران افزود: نگاه کشور و حوزه سیاست و بخش‌های برنامه‌ریزی به جنوب شرق به ویژه سواحل مکران این است که ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان مغفول مانده و باید از آنها بهره‌برداری کرد.

وی ادامه داد: این استان واجد ظرفیت‌هایی است که سبب توسعه این منطقه و شتاب توسعه ملی شود.

وی گفت: شخص مقام معظم رهبری بر سواحل مکران و توسعه جنوب شرق توجه ویژه دارند و انتظار می‌رود مسؤولان هم بیش از پیش به این منطقه توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: ما در آینده با بحران آب مواجه خواهیم بود این بحران آب پیش‌رونده است و نباید به کشورهای همسایه امید داشته باشیم.

نصیری گفت: ما می‌توانیم بخشی از آب کشور را از دریای عمان تامین کنیم، دریای عمان یکی از مهم‌ترین و پایدارترین ذخایر آب کشور در آینده است.

رئیس انجمن ژئوپلتیک ایران افزود: سواحل مکران می‌تواند به یکی از سواحل مهم برای ایجاد ژنراتورهای اتمی و تولید آب شیرین کشور تبدیل شود و از نظر هزینه هم اینجا بیشترین صرفه لازم را دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار